به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۱۲۵۶۵۰
اگر به واقع خواهان پیشرفت کشوریم...

آقای وزیر «دلواپس» نباشید!

آقای وزیر «دلواپس» نباشید!
صادق صدرایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که یکی از تئوریسین‌های اصلی گتفمانی است که به اعتدال مشهور شده است و چند صباحی است جایگزین علی جنتی شده معتقد است «از آن جا که رییس جمهور و اغلب وزرایش از خانواده شهدا هستند تخریب این دولت تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است.»

درباره این جمله جناب وزیر نکاتی جهت یادآوری در پی می‌آید:
1ــ تخریب به معنای درست کلمه اش تحت هر شرایطی نه تنها مغایر با فرهنگ ایثار و شهادت است بلکه نادیده گرفتن الفبای اخلاق و انسانیت است. بنابراین چه آقای روحانی و وزرایش جز خانواده شهدا باشند چه نباشند، چه درباره دولت مستقر در ایران باشد چه درباره دولت مستقر در کشورهایی که دشمن اش می‌خوانند، تفاوتی ندارد و تخریب به هر شکلی رفتار ناجوانمردانه‌ای است.

2ــ هم ما مردم کوچه و بازار چه همراه دولت باشیم چه مخالفش و هم وزیر محترم ارشاد خود به خوبی می‌داند که معنای تخریب در ذهن مسئولان کشور (در همه زمان‌ها و نهادها) نه معنای واقعی این مفهوم بلکه هر نوع نقد تند و تیزی است. یعنی تنها کافی است که نقد مطرح شده از سوی فردی اندکی تندتر از حد کمی که به آن عادت کرده‌ایم باشد آنگاه زمین و زمان را به هم دوخته و مدعی می‌شویم که قصد منتقد عملکرد ما تخریب ماست.

3ــ در جامعه ایرانی که همه فراری از نقدیم به نظر می‌رسد دامن زدن به این دوگانه «نقد - تخریب» آب به آسیاب کسانی می‌ریزد که اساسا هیچ گونه نقد و اعتراضی را به رسمیت نمی‌شناسند و معتقدند که هر نوع اقدام و اظهار نظری که رنگ و بویی از نقد دارد را باید منکوب کرد.

4ــ این چه عادت زشتی است که مسئولان ما چه از این جناح چه از آن جناح پیدا کرده‌اند که پشت نقاب ارزش‌ها پنهان شوند. یعنی چه که ما خانواده شهدا هستیم؟ پس نقد ما یا به قول وزیر تخریب ما تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است؟ این‌ها چه دخلی به هم دارد؟ این بازی‌های «دلواپس» مآبانه در شان دولتمردان دولت اعتدال نیست و با بسیاری از وعده‌ها و برنامه‌های دولت در تضاد است.

5ــ اگر به واقع خواهان پیشرفت کشوریم باید فرهنگ پذیرش نقد را داشته باشیم و منتقد را به صدر مجلس بنشانیم، اینکه به هر نقد و منتقدی انگی بچسبانیم و از چرخه خارجش کنیم نشان از عدم فرهنگ پذیرش نقد است.

6ــ این مورد آخر کوتاه است و بدون شرح، قطعا آقای صالحی امیری باهوش هستند و متوجه اش خواهند شد: آقای وزیر «دلواپس» نباشید.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ۲۳:۴۵
موافقم تخریب بده چه تخریب اعتدال چه تخریب اصلاحات چه تخریب اصولگرایان (348553)
ایرانی آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ۰۰:۰۸
معمولاانسانهای ضعیف وتنگ اندیش ازنقدهاهراس دارندواین شخصیتهادونوع اند.1_مدیران ناکارآمدکه به واسطه رفاقت وعضوستادبودن ویااشخاص نافذروی کارمیآیندوبسیارتلاش دارنددرمحاق بمانندوباآرامش روزی بخورندوازبیان خواسته های حقیقی مردم توسط اهل قلم هراس دارند.2_یکعده بالقوه توان دارندامانون به نرخ روزمیخورندومع الاسف برخی آنقدراسیرجاومقامنددوست دارندهم تملق گویندوهم بشنوند..... (348555)
yaser
Netherlands
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ۰۱:۰۲
مالیات بر ارزش افزوده، می تواند حق حاکمیت را تامین کند وقتی کالای قاچاق است/نیازمندان (کارگران، فقرا و بیکاران نیازمند/افراد تحت پوشش نهادهای خیریه و افراد معلول و کم توان نیازمند، صغیران بی سرپرست و یتیمان...) نباید مالیات بدهند، این امر جدا از بحث عدالت، مسئله مهم قدرت خرید است. با توحه به هدف مندی یارانه هاف قیمت ها دارد به نرخ نرمال کشورهای دیگر می شود، این کاهش قدرت خرید،باید جبران شود، پس باید ترتیبی داده شود این تفاوت بازپرداخت شود. (348558)
خويش فرماي 16 ساعت كارروزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ۱۶:۲۵
دوست عزيز امروز ما سه نوع ماليات مي دهيم 1- ماليات بر درامد (از حقوق و درامد اشخاص)2- ماليات بر مصرف كه همان ماليات بر ارزش افزوده است كه به غرض تغيير نام داده است- 3 ماليات ناشي از كاهش ارزش پول كه از نقدينه مردم دريافت مي شود - كه جمعا از خمس وزكات وجزيه بالاتر است - بفرماييد ديگر چه بايد بدهيم تا گناه ناكرده ما جبران شود - (348566)
احمد از آبادئان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ۱۳:۳۰
آفرین بر آقای صادق صدرابی... خیلی زیبا و متین نوشته اند. واقعاً چرا ما عادت کرده ایم هر وقت نقدی به ضرر ما باشد و ما از آن خوشمان نیاید و یا صاحب نقد از جناح ما نباشد و با مخالف باشیم و از خوشمان نیاید واقعاً چیست؟ (348562)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ۱۴:۴۴
اینکه هر کسی یا گروهی خود را مقدس بداند ویا ما او را مقدس بدانیم وهمه عیب و ایرادها را از خود یا او دور بدانیم ،جایی برای نقد و اظهار نظر باقی نخواهد ماند تا جایی که کشور تبدیل به دیکتاتورستان خواهد شد .نباید خروجی ارزشها در جامعه خدای نکرده دیکتاتوری و خود محوری باشد. (348564)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ۱۸:۱۲
باسلام من به عنوان یک فرزند شهید و کسی که در دوران اصلاحات بدلیل اینکه اصلاح طلب بودم بسیار اسیب دیدم اعتقاد دارم این دولت و وزراش بخصوص وزیر نفت اصلا اعتقادی به ایثار و شهادت ندارن چونکه بیشترین اسیبهارو به مردم وبه ما ایثارگران وارد کرده ما هم از مردم زخم زبان می شنویم هم ازمسولین به ویژه این دولت. ازما فقط استفاده ابزاری جهت منافع خودشان می کنن و از این تاریخ به عنوان یک مدیر به مبارزه بر خواهم خواست و انتقام خون پدرم را خواهم گرفت. (348567)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ۱۰:۰۷
متاسفانه توي كشور ما باب شده هر كسي كه بخواهد از دست تهاجمات ناجوانمردانه گروههاي به اصطلاح ارزشي و دواپس و اصولگرا جان سالم بدر ببرد و از حملات بمباران گونه و وحشيانه انها در امان باشد قداست و تقدسگرايي و هاله نور و ارزشها و شهدا و پيرو امام و ولايت فقيه بودن و خصوصا ذوب در ولايت را يدك ميكشد . خدايا كي از دست اين اراجيف متظاهرانه و رياكارانه خلاص ميشويم . ميبينيد اين ولايتمداران چه به روز اين كشور و صداقت مردم آورده اند .از ما كه گذشت خدا به داد فرزندانمان و نسل آينده برسد . (348585)
غلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ۱۴:۵۵
باید به آقای وزیر گفت اومدی حرف بزنی ... (348623)