به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۲۵۷۳۶

آغاز روند افزایش دما در کشور

گروه جامعه: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به آغاز روند افزایش دما در کشور، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حرکت سامانه بارشی به سمت شرق کشور  اظهار کرد: بارش برف در نواحی شمال شرق و شمال کشور پیش بینی می شود که در برخی نقاط همراه با کولاک خواهد بود، همچنین بارش باران همراه با وزش باد شدید در نواحی شرقی و جنوب شرقی در روز شنبه ادامه می یابد و از بعدازظهر به‌تدریج از میزان بارش کاسته می‌شود.وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز از کشور خارج خواهد شد، گفت: بارش در جنوب کرمان، نیمه شرقی خراسان رضوی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این پدیده گرد و خاک به سبب وزش باد شدید طی روز شنبه در جنوب شرق کشور نیز دور از انتظار نیست. شایان ذکر است که در روز شنبه دمای هوا در بیشتر مناطق کشور بجز شمال غرب کاهش می یابد و این کاهش دما در شرق و شمال شرق قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روند افزایش دما در سراسر کشور بجز مناطقی از شرق آغاز می شود و تا اواخر هفته در اکثر مناطق با شیب ملایمی ادامه می یابد.به گفته وظیفه، روزهای یکشنبه و دوشنبه اول و دوم اسفند، درغالب مناطق کشور جو نسبتأ پایدار خواهد بود که موجب افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ خواهد شد. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده، اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه اول اسفند، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، به تدریج غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 7 و منفی 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود، همچنین هوای تهران در روز دوشنبه دوم اسفند، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 9 و منفی 1 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.