به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۵۷۸۱
فقدان آیت الله هاشمی ضایعه جبران ناپذیر در عرصه سیاسی ایران بود

هاشمي همواره به فكر وحدت‌ ملی بود

گروه سياسي: نماینده مردم تهران گفت: تنها راه جبران خلاء حضور آیت‌الله هاشمی تاکید بر وحدت و انسجام ملی است بیشترین دغدغه ایشان ائتلاف اقشار مختلف بود و کابینه دولت‌های آقای هاشمی هم نمونه جالب از حضور طیف‌های مختلف بود.
هاشمي همواره به فكر وحدت‌ ملی بود

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد ضرورت وحدت و گفت‌وگوی ملی عنوان کرد: جای  آیت الله هاشمی در این برهه از زمان خالی و فقدانش موجب اندوه است. چرا که ایشان همواره به بحث وحدت ملی توجه داشتند. ما ظرفیت‌های بالایی برای افزایش انسجام داخلی داریم که می‌تواند این ظرفیت تقویت شود.

صادقی در پاسخ به این سوال که با توجه به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا چقدر ضرورت دارد فردی با عقلانیت و میانه‌روی در ایران روی کار بیاید، بیان کرد: با توجه به اینکه رییس‌جمهور امریکا تهدیدات خود را علنی بیان می‌کند نیاز به وحدت ملی و انسجام ضروری‌تر و آشکارتر است  به نوعی برای انسجام ملی نیازمند تقویت وحدت ملی و حل منازعات و اختلاف‌ها هستیم.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: به خاطر مسائل سیاسی و انتخاباتی اختلاف‌هایی در سطح مردم و جناح‌های سیاسی به وجود آمده که باید از آنها عبور کنیم و حل شود و از ظرفیت همه بزرگان انقلاب و نظام برای رفع سوء تفاهم‌ها و تاکید روی مشترک‌ها که اصل انقلاب، نظام و مسائل ملی و حل مشکلات اقتصادی مردم و مبارزه با فساد است، استفاده شود که همه جناح‌ها می‌توانند بر سر آن به توافق برسند و به عبور از اختلاف‌ها فکر کنند.

صادقی با اشاره به تاکید آیت الله هاشمی به وحدت ملی و ضرورت رفع اختلاف سران قوا اظهار داشت: فقدان آیت الله هاشمی یک ضایعه جبران ناپذیر در عرصه سیاسی ایران بود و تنها راه جبران خلاء حضور آقای هاشمی تاکید بر وحدت و انسجام ملی است، بیشترین دغدغه ایشان ائتلاف اقشار مختلف بود و کابینه دولت‌های آقای هاشمی هم نمونه جالبی از حضور طیف‌های  مختلف بود.

او بیان کرد: از جمله ویژگی آیت الله هاشمی اعتدال و تلاش برای وحدت ملی بود لذا در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کسانی که دل در گرو انقلاب و اسلام و مسائل ملی و کشور دارند سعی کنند اختلاف‌ها را در فقدان آقای هاشمی کنار بگذارند تا به استقبال انتخابات برویم و ان‌شاءالله گام سوم هم با اقتدار بیشتری برداشته شود.