به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۲۵۷۹۱

بوشهر پس از سیل گرفتار گرد و خاك شد

گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:کیفیت هوای بوشهر در ساعت 8 صبح روز جاری یکهزارو 511 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده است که این مقدار 10 برابر حد استاندارد و در وضعیت خطرناک قلمداد می شود.
حسین دلشب افزود: منبع توده گرد و غبار موجود در استان بوشهر از کشور سوریه آغاز در کشور عراق تشدید و از سمت خوزستان وارد این استان شده است. وی یادآورشد:پدیده ریزگردها دربوشهر از ساعت 15 روز گذشته با مقدار اولیه 240میکرگرم بر متر مکعب مشاهد شد و اوج آلودگی هوا مربوط به صبح امروز است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: ریزگردها درشهر گناوه نیز از ساعت 14 روز شنبه با مقدار اولیه 330میکرو گرم مشاهد شد و بالاترین آلودگی ها مربوط به ساعت 17 با مقدار یکهزارو 650میکرگرم 11 برابر حد استاندارد است.

دلشب گفت: ریزگردها در عسلویه نیز ساعت 24 شنبه شب با مقدار اولیه 177 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد و ساعت 8 امروز این مقدار به 241 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که حدود دو برابر حد استاندار است. وی اظهارداشت:کیفیت هوا در شهرستان کنگان نیز با توجه به وجود 331 میکروگرم بر متر مکعب در ساعت 8 صبح امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد. این مقام مسئول افزود:کیفیت هوا در شهر برازجان نیز صبح امروز با 511 میکروگرم بر متر مکعب سه برابر حد استاندارد و وضعیت خطرناک قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط یک روز هوای بوشهر پاک بوده است. دلشب افزود:در مدت یادشده 145 روز هوای بوشهر سالم ، 110 روز ناسالم برای گروههای حساس، 34 روز ناسالم برای همه گروهها، 6 روز بسیار ناسالم و 10روز نیز خطرناک است. بدلیل وضعیت کیفیت هوا امروز مدارس شهرستان های گناوه و دیلم در تمام مقاطع ، شهرستان بوشهر نوبت صبح پیش دبستانی و دبستان و بعد از ظهر نیز همه مقاطع تعطیل شده است.

همچنین وجود ریزگرد ها باعث شده تا پرواز تهران به مقصد بوشهر نیز بدلیل دید کم خلبان، هواپیما در فرودگاه شیراز بر زمین نشیند.