به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۱۲۵۸۶۸

هفت عادت مردمان موفق/طنز

گروه فرهنگی: امروزه چاقی و اضافه وزن از مهمترین معضلات جوامع مدرن است و سالانه میلیون‌ها نفر را چاق‌تر می‌کند یا از بیماری‌های مرتبط با چاقی رنج می‌کشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با هفت عنصر لاغری آشنا کنیم که هم وزنتان را پایین می‌آورد و هم توصیه افراد موفق است.
هفت عادت مردمان موفق/طنز
بهزاد باباخانی

آب: آب زیاد بنوشید. روزی 18 لیوان آب بخورید. آب ارزان است، به سهولت یافت می‌شود و زود دفع می‌شود. بیل گیتس راز موفقیت خود را آب خوردن زیاد می‌داند و در جواب خبرنگاری که پرسیده بود این‌همه ثروت را چطور خرج می‌کنی گفته بود: مثل آب خوردن!

چای سبز: چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان است و رادیکال‌های آزاد را از خون دفع کرده و مانع سرطان می‌شود. چای سبز را در لیوان گلدار ننوشید چون سرطان‌زاست. تصور غلطی وجود دارد که چای سبز چربی غذا را دفع می‌کند. سالانه دویست هزار نفر می‌میرند چون تصور کرده بودند بعد از خوردن سه پرس کله‌پاچه، چای سبز به دادشان می‌رسد. اینشتین علاقه زیادی به نوشیدن چای سبز داشت و همیشه قوطی چای سبز را کنار جایزه نوبلش می‌گذاشت و ارزش آنها را یکی می‌دانست.

حرص: حرص خوردن، هفته‌ای دو کیلو وزن را کاهش می‌دهد. اینجا هم تصور رایجی وجود دارد که برای حرص خوردن باید تلویزیون را روشن کنید یا اخبار نگاه کنید. کافی است به موسسه رسانه‌های تصویری سری بزنید و یکی، دو قسمت سریال وطنی تهیه کنید. دانشمندان اعلام کرده‌اند روزی یک ساعت دیدن یک سریال عاشقانه، دویست و پنجاه گرم از وزن چربی‌ها را کاهش می‌دهد. البته مصرف بیشتر، خطر حمله قلبی را به همراه دارد.
خواب: خوابیدن یا در اصطلاح علمی چرت زدن (Chorting) کلید سلامتی و رسیدن به وزن مطلوب است. آبراهام لینکلن فرمان پایان برده‌داری را در رختخواب امضا کرد و وقتی از ‌ترومن پرسیدند چطور موفق شدی روی هیروشیما بمب اتم بیاندازی جواب داد: خواب بودم! دانشمندان اعتقاد دارند بین خوابیدن و کوفت‌کردن نسبت عکس وجود دارد، چون موقع خواب دهانتان نمی‌جنبد و معده‌تان در استراحت مطلق است. سعی کنید خواب غذا هم نبینید. سالانه صدها هزار نفر در اثر خوردن پیتزا در خواب خفه می‌شوند. چون بیدار شده‌اند و دیده‌اند جای پیتزا، ملحفه ‌خورده‌اند.

کتک: کتک و مشتقات آن، انسان را هفته‌ای یک کیلو لاغر می‌کند. روش انجام آن هم ساده است. یک شب دیر به خانه برگردید و به همسرتان بگویید جایی بودید و شام خورده‌اید. نیازی نیست کار دیگری بکنید. روند کاهش وزن شما تسهیل می‌شود.
هوا: روزی یک‌ساعت هوا بخورید. توجهی به هشدارهای تنفسی و آلودگی هوا نداشته باشید. سر چهارراه بروید و اکسیژن خالص را داخل ریه‌ها بکشید. اگر مرد بودید و زنده ماندید حتماً لاغر می‌شوید.

شیشه:می‌گویند مصرف شیشه سبب لاغری می‌شود. گول رسانه‌ها را نخورید. در آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی، سالیانه بیست و پنج هزار نفر با خوردن شیشه چاق می‌شوند چون شیشه دوجداره می‌خورند و آن را خوب نمی‌پزند. شیشه را باید با سنگ بشکنید و قطعات آن را در آب جوش انداخته و خوب هم بزنید تا پودر شود. اگر همه این کارها را کردید و لاغر نشدید به متخصص لاغری مراجعه کنید. البته در این روش مبلغ زیادی از درآمدتان را دور می‌ریزید.
مرجع : روزنامه بهار