به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۲۵۸۹۴

رقبا صادقانه پا به عرصه انتخابات بگذارند

گروه سياسي: یک عضو شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت:‌ رقبای دولت به خاطر تخریب یک جناح یک گروه یا کاهش میزان رای مردم وارد عرصه انتخاباتی نشوند، مشکلات را بررسی کنند و صادقانه برای حل آن کاندیدا شوند.
رقبا صادقانه پا به عرصه انتخابات بگذارند

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی اظهار کرد:‌اصلاح‌طلبان بارها نظر خود را در مورد ضرورت ادامه پیدا کردن عمر دولت روحانی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام کرده اند؛ چرا که برای شکوفایی بسیاری از دستاوردهای دولت مانند برجام، کنترل تورم، گسترش سرمایه گذاری های خارجی و افزایش رونق بازار داخلی به حضور مجدد دولت نیاز است. وی ادامه داد: ما امیدواریم با ادامه پیدا کردن راه دولت یازدهم بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد و سال ها گریبان گیر ما بوده به طور کامل برطرف شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: دو جریان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اصلی ترین جهان های سیاسی کشور را تشکیل می دهند، اصلاح‌طلبان همان راهی که در سال ۹۲ و ۹۴ رفته اند را پیش می گیرند؛ در مقابل هم از اصول گرایان انتظار می رود تا به انسجام درونی برسند. وی افزود:‌با توجه به نتایج باقی مانده از دو دولت نهم و دهم و همچنین دو مجلس هشتم و نهم که با تابلوی اصولگرایی فعالیت می کردند و با توجه به این موضوع که هیچ کدام از اصولگرایان از آن دوران اعلام برائت نکردند و مسئولیت آن سالها را هم هنوز بر عهده نگرفته اند. می توان نتیجه گرفت که اصول گرایان دچار چند گانگی شده اند.

میرلوحی تصریح کرد: انتظار ما این است که این جریان های سیاسی خیلی سریع با هم مجتمع شوند، چرا که کشور به گروه های شناسنامه دار که توانایی مدیریت فضای کشورا هم داشته باشند نیاز دارد. وی یادآور شد: در انتخابات سال گذشته متوجه شدیم که مردم به افرادی که در لیست های معتبر جریان های سیاسی شناسنامه دارقرار می گیرند بیشتر اعتماد می‌کنند، وظیفه همه گروه های سیاسی حفظ اعتماد مردم و افزایش مشارکت آن‌ها در امور سیاسی به ویژه انتخابات است.

میرلوحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مشارکت آحاد ملت در انتخابات افزود:‌ رهبری سال گذشته خاطر نشان کردند که حتی افرادی که نظام را هم قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، با توجه به این موضوع به ضرورت فعالیت گروه های سیاسی برای جلب مشارکت مردم پی می بریم. وی گفت:‌مردم همواره بایدبدانند که کم هزینه ترین راه برای طلب مطالبات از یک نظام سیاسی شرکت در انتخابات است، ‌به حتم راه های دیگر پرهزینه است و معلوم نیست به کجا می رسد، به طور مثال در کشور سوریه دیدیم که فرار از صندوق رای و پیگیری مطالبات از راه های دیگر به کجا انجامید.

این فعال سیاسی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم در زمان باقی مانده از عمرخود نسبت به مطالبات مردم پاسخگو تر و برای حل مشکلات آن ها جدی تر باشد. وی در پایان گفت:‌ از سوی دیگر امیدواریم تا رقبای مقابل روحانی فقط از روی تخریب دولت و کاهش رای مردم وارد عرصه انتخابات نشوند. مشکلات مردم را بررسی کنند و به نیت حل آن معضلات، اعلام کاندیداتوری کنند، ما انتظار رقبایی را داریم که صادقانه پا به عرصه رقابت انتخاباتی می گذارند.