به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۱۲۵۹۴۸
لیگ فوتبال قهرمانان آسیا؛

توقف پرسپولیس و ذوب‌اهن در اولين ديدار

گروه ورزشي: در ادامه هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن ایران به ترتيب در مقابل الهلال عربستان و العین امارات به تساوی یک بر یک رضايت دادند.
توقف پرسپولیس و ذوب‌اهن در اولين ديدار
به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز (سه شنبه) در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان رفت و در حالی که گل نخست را به ثمر رساند، در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد. این دیدار از گروه چهارم در ورزشگاه «سلطان قابوس» شهر مسقط عمان و با قضاوت «کرشتینا پریرا» از سریلانکا برگزار شد. پس از دقایقی ابتدایی که بازیکنان الهلال عملکرد بهتری در میانه میدان داشتند، پرسپولیس با تلاش مضاعف روند بازی را به تعادل کشید و در دقیقه 12 فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه «وحید امیری» را دروازه بان الهلال مهار کرد.

در دقیقه 24 «کمال کامیابی نیا» هافبک تدافعی پرسپولیس که همواره با رفتار آماتورگونه خود با محرومیت های متعدد روبرو می شود به دلیل اعتراض بی مورد به داور مسابقه با کارت زرد جریمه شد. جدی ترین موقعیت گلزنی در دقیقه 42 به دست آمد که مهاجم الهلال نتوانست گلزنی کند.
در نهایت نیمه نخست این دیدار که بیشتر با درگیری میانه میدان و اشتباهات فردی روبرو بود، بدون اتفاق خاصی به پایان رسید. الهلال نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 47 با ضربه «نواف عابد» به گل دست یافت که کمک داور نخست این گل را به دلیل آفساید، مردود اعلام کرد.

پرسپولیسی ها که حملات خود را روی دروازه الهلال آغاز کرده بودند، در دقیقه 68 با ضربه از پشت محوطه جریمه «محسن مسلمان» به گل دست یافتند. در دقیقه 74 «علی علیپور» به عنوان نخستین تعویض پرسپولیس به جای «سروش رفیعی» به میدان آمد. در دقیقه 81، «یاسر الشهرانی» فرصت ایده آلی برای گلزنی پیدا کرد که «علیرضا بیرانوند» اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

در دقیقه 82، کرنر ارسالی الهلال را «کارلوس ادواردو» با ضربه سر تماشایی به گل تساوی تبدیل کرد.
هرچند در نیمه دوم، بازی تماشایی تر دنبال شد، اما دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا هفته نخست لیگ قهرمانان را دست خالی به پایان نرسانند و هر کدام یک امتیاز به دست آورند.
** ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان(محسن ربیع خواه)، سروش رفیعی(علی علیپور)، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان(سامان نریمان جهان)، وحید امیری و مهدی طارمی.

تساوی ارزشمند ذوب آهن برابر العین امارات

تیم فوتبال ذوب آهن هم در چارچوب رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه شنبه) دست به کار بزرگی زد و با نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها مساوی کرد. در این دیدار که از گروه C و در ورزشگاه بن زائد برگزار شد، شاگردان مجتبی حسینی حریف قدرتمند خود را درخانه با تساوی یک بر یک متوقف کردند.

جری بنگستون تنها گل این دیدار را در دقیقه 57 درون دروازه تیم العین جای داد و اسلام احمد نیز در دقیقه 76 دروازه رشید مظاهری را فرو ریخت و بازی را به تساوی کشاند. تیم ذوب آهن در دقایق ابتدایی نیمه نخست با حریف بازی پایاپایی را به نمایش گذاشت، اما رفته رفته بازیکنان تیم العین بازی را در اختیار گرفته و تاکتیک خود را به تیم ذوب آهن دیکته کردند.

بازیکنان این تیم در ادامه برتری های نسبی خود در نیمه نخست، چندین فرصت گلزنی به دست آوردند که البته به سرانجام نرسید. این درحالی بود که هرچه به دقایق پایانی نیمه نخست نزدیک تر می شدیم، حلقه محاصره بازیکنان العین بیشتر شده و آنان به دروازه نماینده ایران نزدیک تر می شدند. طبق آمار، بازیکنان العین در نیمه نخست 11 شوت به سمت دروازه ذوب آهن زدند که در نقطه مقابل شاگردان حسینی هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نداشتند و با اعلام سوت پایان وقت این نیمه بازیکنان به رختکن رفتند.

درحالیکه بازیکنان ذوب آهن چشم به ضد حملات داشتند، نیمه دوم با ادامه روند جریان بازی در نیمه نخست ادامه یافت و این تاکتیک سرانجام برای نماینده ایران به ثمر نشست و آنان در دقیقه 57 به گل رسیدند. دراین صحنه توپ ارسالی برروی دروازه العین در یک رفت و برگشت باردیگر به بازیکنان ذوب آهن در محوطه جریمه رسید و درادامه یک پاس خطی توپ به بنگستون که مترصد شوت بود، درآستانه دروازه العین به او رسید و دروازه حریف را با یک بغل ساده باز کرد.

شاگردان حسینی با به ثمر رسیدن این گل قدری عقب کشیدند و همین مساله باعث شد سرانجام دروازه این تیم در دقیقه 76 از سوی احمد اسلام گشوده و بازی به تساوی کشانده شد. در ادامه اتفاق خاصی نیفتاد و بازی با همان نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. تیم العین در دوره قبل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و یکی از مدعیان اصلی صعود از این گروه به دور بعد محسوب می شود. از این رو کسب تساوی برابر این تیم نمی تواند نتیجه بدی برای نماینده ایران به حساب آید.

ترکیب تیم ذوب آهن اصفهان:
رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، محمدرضا حسینی، جری بنسون و مهدی رجب‌زاده

دردیگر دیدار این گروه الاهلی عربستان با بنیاد کار ازبکستان دیدارخواهد کرد.