به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۲۵۹۶۰

شیرین کاری های تاجر کاخ سفید

شیرین کاری های تاجر کاخ سفید
نسرین نورافکن

شیرین کاری‌های تاجر کاخ نشین آمریکایی همچنان تیتر نخست خبرگزاری‌های مهم جهان است. به این عناوین دقت کنید: خبرنگاران دشمن مردم هستند. دنبال تحریم جدیدم. همین دیشب سوئد حمله تروریستی داشته است. اینها چند نمونه از اظهارات مردی است که در کرسی قدرت اول دنیا نشسته و با فشار دادن دکمه‌ای می‌تواند موجب انقراض بشریت شود. البته منظور تنها دکمه‌های فشاری زرادخانه‌های اتمی آمریکا نیست. بیشتر منظور «اینتر»گوشی یا هر کوفتی است که ترامپ با آن توییتر می‌نویسد. پیش از این رسم بود روسای جمهوری به ویژه از نوع آمریکایی‌اش وقتی قرار بود اظهارنظری کنند یا موضع بگیرند درباره تحولات جهانی، برگزاری نشست خبری کمترین تدارک این اظهار نظر و موضع‌گیری بود؛ خبرنگاران باید صف می‌کشیدند و خبرگزاری‌ها هم آماده باش که رییس جمهوری می‌خواهد موضع بگیرد، قانون تصویب کند یا حتی جنگ راه بیاندازد.

اما از لحظه ورود این ترامپ به کاخ سفید این کاخ عزادار شده است. هیچ چیز به روال 200 سال پیش نیست. ترامپ صبح به صبح قبل از مسواک سیاست‌های کلان آمریکا در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و حتی فرهنگی را از طریق 140کلمه توییتر اعلام می‌کند و بقیه روز را به رصد واکنش‌های داخلی و خارجی درباره توییت‌های خود و بازی گلف می‌پردازد. البته تجربه این چند روز ثابت کرده است که این برای همه بهتر است، اگر پیش از این مشاوران ترامپ عاجزانه از او تقاضا می‌کردند که کنفرانس مطبوعاتی هم محض پرستیژ ریاست جمهوری برگزار کند، اکنون با توهمات ترامپ در کنفرانس‌های مطبوعاتی از جمله اظهارنظراو درباره حادثه تروریستی توهمی در سوئد، اکنون مشاورانش ترجیح می‌دهند که او همان توییت‌های دم صبحش را بزند و برود گلفش را بازی کند. مشاوران ترامپ احساس خطر کرده‌اند که با ادامه کنفرانس‌های مطبوعاتی ترامپ، اندک آبروی رییس جمهوری هم از بین برود و مردم دنیا بدانند که ترامپ نمی‌داند اساسا سوئد کجای کره زمین است یا کره شمالی همسایه روسیه نیست و همسایه کره جنوبی است.

خلاصه در توییت‌های 140کلمه‌ای به دلیل محدودیت کلمه کمتر آبرو و حیثیت آمریکا زیرسوال می‌رود،در صورتی که کنفرانس مطبوعاتی ترامپ به دلیل نامحدود بودن کلمه می‌تواند فاجعه آفرین باشد و همه تلاش‌های یکی دو ساله معلمان ترامپ را برای آموزش نقشه جغرافیا به باد دهد. اما این بخشی از ماجرای‌های ترامپ و خانواده در کاخ سفید است، تنها درد کاخ سفید که به توییت و توهم ترامپ محدود نمی شود که؛ قبلا کار در کاخ سفید برای بانوان اول امریکا این بودکه حتی اگر روشنفکر و آدم‌حسابی هم نبودند وقتی وارد کاخ سفید می‌شدند حداقل «ادا»ی آن را در می آوردند. دست از «خزوخیل» بازی شون بر می‌داشتند و محض دکور هم شده کتابخانه می‌ساختند و کتاب می‌خریدند. اما دختر ترامپ که به عنوان بانوی اول وارد کاخ سفید شده است.

همان بدو ورود دستور ساخت مزون لباس داده است کفش‌های پاشنه‌بلند وکمربندهای براق برای بانوان کاخ سفید سفارش داده و لباس فرم طراحی کرده است. در سمت دیگر ماجرا بانو ملانیا همسر ترامپ هم به شرط ساخت یک آرایشگاه با همه امکانات، موافقت کرده که هرزگاهی به کاخ سفید سر بزند. خلاصه اوضاع کاخ سفید از دست دارودسته ترامپ به سیاهی گراییده است.
مرجع : روزنامه بهار