به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۲۵۹۸۸

نماینده مجلس: تنها دولت مقصر نیست

گروه سیاسی: بهروز بنیادی نماینده مجلس در یادداشتی در روزنامه بهار نوشت: خوشبختانه به نظر می‌رسد مردم در حال حاضر در مجموع به درک بالایی از سیاست رسیدند و  امروز دیگر تحت تاثیر بسیاری از فرافکنی‌ها و مسائل تخریبی برخی افراد قرار نمی‌گیرند. مردم خودشان به موقع تصمیم خواهند گرفت. با وجود این در شرایطی که نزدیک به انتخابات هستیم و در چهار سال ریاست جمهوری روحانی هم اتفاقات متعددی افتاده است، هیچ ارگانی درباره محبوبیت و مقبولیت کنونی ایشان نظرسنجی دقیق علمی صورت نداده است اما در مجموع با توجه وضعیت روحانی قابل قبول است.

درباره مطالباتی که جامعه از رئیس‌جمهور دارد، باید گفت مطالبه اصلی بهبود کیفیت معیشت و رفاه مردم است. البته متاسفانه ما به جای اینکه همه مسئولان را خطاب قرار دهیم و مقصر را شناسایی کنیم، تنها دولت را مخاطب قرار می‌دهیم. در حالی که در قانون اساسی ما چند مجموعه داریم و قوه مجریه، قوه قضائی،  قوه مقننه، شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادهای تصمیم‌گیرنده هستند و هر سخنی که گفته شود و هر تصمیمی که گرفته شود، هر یک از این نهادها بنا به جایگاه خود باید پاسخگوی این مساله باشند. اگر امروز همه می‌گوییم که فقر وجود دارد، مربوط به همه نهادهای تصمیم‌گیرنده است. 

همه اینها کلافی در هم پیچیده است. بنابراین شما نمی‌توانید تنها با تغییر قوه مجریه رفاه و آسایش در کشور برقرار کنید. آنچه که اهمیت دارد این است که همه باید با هم به وحدت‌نظر برسند که متاسفانه ما در سطح کلان این گفتمان واحد را نمی‌بینیم و هر کسی از زبان خودش مسائل را مطرح می‌کند که این  ‌مهم‌ترین آسیب آینده کشور ماست و حتی اگر روحانی هم به عنوان رئیس‌جمهور آینده انتخاب نشود مهم نیست، زیرا اگر ایشان هم انتخاب نشود و فرد دیگری سر کار بیاید، وقتی این گفتمان واحد نباشد همچنان مسیر معیوب ادامه پیدا خواهد کرد.

در زمینه مطالباتی که می‌توان از خود رئیس‌جمهور و کابینه او انتظار داشت هم باید اشاره کرد دولت یک مجری است. سیاست‌گذارانی مانند مجلس شورای اسلامی یا مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان بازوی مشورتی رهبری باید با قوانین مختلف زمینه‌هایی را فراهم کنند که این مجری بتواند آنها را عملیاتی کند. همچنین دولت باید منابع درآمد مناسبی داشته باشد. ما منابع درآمدی مناسب را در کشور نداریم و در تعاملات جهانی عقب افتادیم، در خیلی از مباحث اقتصادی و استفاده از فرصت‌هایی که در جهان ایجاد می‌شود ما نتوانسته‌ایم خود را در بخش اقتصادی که مهم‌ترین عامل رضایت در جامعه است بالا ببریم.

در حال حاضر مردم از فرهنگی و بازنشسته، روستایی و کارگر و هر کسی که در نظر بگیرید ناراضی هستند. در نتیجه ما باید به این سمت برویم که اقتصاد کشور خود را تقویت کنیم. این اقتصاد هم‌زمانی می‌تواند شکوفا شده و به نفع همه تمام شود که ارگان‌هایی که وجود دارند، صاحب فکر هستند و سیاست‌گذاری می‌کنند، به یک وحدت رویه و وحدت نظر برسند. اگر با همین شرایطی که داریم پیش برویم نمی‌توان مسیر خوبی را پیش‌بینی کرد.