به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۲۵۹۹۲

هر لباس زيبا در صدا و سيما ممنوع است!

گروه فرهنگي: اگر قانون پوشش در سازمان صداوسیما معلوم باشد، انتخاب‌های سلیقه‌ای مسوولان از بین می‌رود و دیگر لازم نیست که مجری جذابیت و همخوانی رنگ لباسش را به دلیل سلیقه مسوولی نادیده بگیرد.
مژگان عیوضی، طراح لباس درباره قوانین سازمان صداوسیما برای پوشش مجریان به ایسنا گفت: ما چارچوب مشخصی برای پوشش مجریان در سازمان صداوسیما نداریم. هر لباسی، زیبا به نظر بیاید هر چند که پوشیده باشد، ممنوع است و این نشانگر انتخاب سلیقه‌ای مسوولان است. اگر سازمان برای پوشش، قانون داشته باشد و سلیقه‌ای عمل نکند می‌توان برای بهتر کردن پوشش مجریان کاری انجام داد.او افزود: من به عنوان طراح، لباسی طراحی کردم که از لحاظ پوششی و شرعی مشکلی نداشت و تنها مدل حجابش متفاوت بود اما سازمان این نوع لباس را نپسندید.

این طراح لباس با اشاره به حساس بودن کار مجریان بیان کرد: مجریان کار حساسی دارند و اگر در برنامه زنده، لباس نامناسبی بپوشند به دلیل اینکه امکان بازبینی در برنامه زنده وجود ندارد، به دردسر می‌افتند؛ بنابراین مجری تا جایی که امکان دارد نباید مسوولی را تحریک کند. مجری برای اینکه خلاف میل یک مسوول لباسی را نپوشد، جذابیت لباس و همخوانی رنگ لباسش را نادیده می‌گیرد.

او در ادامه گفت: من به یکی از مدیران شبکه پیشنهاد دادم که متنی مدون برای پوشش ایجاد کنند و طراح لباسی را در نظر بگیرند تا براساس این متن مدون و چارچوب کار کند.عیوضی با اشاره به راه حل مشکل پوشش مجریان در سازمان صداوسیما گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم رسانه ملی حساس است و به ما ربطی ندارد که مجری چه لباسی می‌پوشد. اگر قانون پوشش در سازمان صداوسیما معلوم باشد، این انتخاب‌های سلیقه‌ای از بین می‌رود و اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

او در ادامه اضافه کرد: سازمان صداوسیما باید طراح لباس داشته باشد و بودجه‌ای برای طراحی لباس اختصاص دهد. طراح لباس باید در سازمان حضور داشته باشد که بر اساس تم  و دکور برنامه برای مجری لباس طراحی کند و هزینه این لباس نیز برعهده تهیه‌کننده باشد.این طراح لباس در پایان گفت: مساله اصلی ما شرایط بیرونی جامعه و پوشش مردم است زیرا پوشش مردم با قوانینی که دولتمردان برای پوشش درنظر می‌گیرند متفاوت است. ما نباید از مجری انتظار داشته باشیم که همه لباس هایش را با قانون جامعه یکسان کند.

صحرا
Romania
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ ۰۷:۲۶
وقتی لباس مجریان شبکههای تلویزیونی خودمان را با شبکه های خارجی مقایسه می کنیم. می بینیم در حد افتضاح هستیم.

مجریان مرد که بدتر. کت هایی که می پوشن کلا آستین تا رو زاند میاد.
رنگ پیراهن و شلوار باهم هماهنگ نیست.
کلا بدسلیقگی در پوشش مجریان تلویزیونی بیداد می کند.

هر کی ندونه فکر می کنه از گرسنگی و قحطی و بدبختی داریم می میریم. (348768)