کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قيمت جهانی نفت افزایش یافت

6 اسفند 1395 ساعت 12:22

گروه اقتصادي: قیمت‌های نفت در بازار جهانی تحت تاثیر آماری که نشان داد ذخائر نفت خام آمریکا هفته گذشته کمتر از حد انتظار افزایش پیدا کرده است و همچنین خبر فروش ذخائر نفت در آسیای جنوب شرقی رشد روز گذشته را حفظ کرد.


به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نیویورک ضرر اوایل معاملات را جبران کرد و بدون تغییر در ۵۴.۴۵ دلار در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد رشد نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین رشد هفتگی در سال میلادی جاری خواهد بود.بهای نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، سه سنت افزایش یافت و در ۵۶.۶۱ دلار در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات برنت حدود ۱.۴ درصد رشد هفتگی نشان می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد ذخائر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۷ فوریه، ۵۶۴ هزار بشکه افزایش یافته که هفتمین افزایش هفتگی متوالی بوده با این همه این رقم کمتر از ۳.۵ میلیون بشکه افزایش مورد پیش‌بینی تحلیلگران بود.اوپک و سایر تولیدکنندگان این سازمان شامل روسیه متعهد شده اند به منظور مقابله با اشباع عرضه نفت در بازار جهانی که ریزش قیمت‌ها از سال ۲۰۱۴ را به دنبال داشته است، حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولیدشان را کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که به نظر می‌رسد اوپک به توافق کاهش تولید پایبند بوده است، تولیدکنندگانی که در توافق مذکور مشارکت نداشتند به خصوص شرکت‌های نفت شیل آمریکا تولیدشان را افزایش داده و ذخائر نفت خام این کشور را به رکورد بالایی رسانده‌اند.به گفته تحلیلگران شرکت "اس اند پی گلوبال پلاتس"، بهبود تولید شیل آمریکا، کاهش عرضه بشکه های نفت از سوی اعضای اوپک را جبران می کند و ناظران صنعت شیل نسبت به سرعت بهبود فعالیت تولیدکنندگان آمریکایی در سال ۲۰۱۷ ابراز شگفتی کرده اند.

 گولدمن ساش دورنمای خود برای بهبود قیمتهای نفت در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را تکرار کرد و انتظار دارد بهای هر بشکه نفت خام آمریکا به ۵۷.۵۰ دلار و برنت به ۵۹ دلار افزایش پیدا کند اما در ادامه سال، نفت خام آمریکا به ۵۵ دلار و نفت برنت به ۵۷ دلار کاهش خواهند یافت.این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد اگرچه کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان اوپک در خلیج فارس و روسیه از انتظارات فراتر رفته، اما بازار نسبت به موثر بودن این کاهش عرضه در کاهش سطح ذخایر بزرگ نفت خام در سه ماهه دوم امسال دچار تردید شده است.


کد مطلب: 126072

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126072/قيمت-جهانی-نفت-افزایش-یافت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir