به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۲۶۱۷۳

حمله تروريستي در آلمان با یک کشته

گروه بين الملل: پلیس آلمان شنبه شب از مرگ یک نفر و زخمی شدن دو نفر بر اثر حمله با خودرو به عابران در میدان مرکزی شهر هایدلبرگ خبر داد.
حمله تروريستي در آلمان با یک کشته
به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه اسکای نیوز، ­پلیس آلمان اعلام کرد راننده خودرویی را که در مرکز شهر هایدلبرگ در جنوب غرب این کشور عابران را زیر گرفت، بعد از اصابت گلوله دستگیر کرده است.اگر چه گزارشی از انگیزه راننده یاد شده انتشار نیافته، اما یک سخنگوی پلیس آلمان گفته که نشانه ای از اینکه این حمله تروریستی باشد، هنوز بدست نیامده است.به گفته پلیس آلمان، فرد کشته شد 73 ساله بوده و شهروند این کشور است.براساس گزارش‌های منتشر شده، فرد مهاجم به چاقو مسلح بوده و پس از حمله با خودرو تلاش داشته با پای پیاده از محل فرار کند، ولی هدف گلوله ماموران پلیس قرار گرفت.

به گفته پلیس آلمان، فرد مهاجم 35 ساله و آلمانی است و فاقد پیشینه مهاجرتی است و به دلیل زخمی شدن به بیمارستان منتقل شده است.رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که فرد مهاجم دچار اختلالات روانی است، ولی مقامات پلیس گفته‌اند که نمی‌توانند چنین چیزی را تایید کنند. پلیس آلمان همچنین شامگاه شنبه گزارش داد که یکی از دو نفر زخمی شده در جریان حمله یاد شده، مردی 32 ساله و شهروند اتریش و دیگری زنی 29 ساله و بوسنیایی است که بدلیل سطحی بودن جراحاتشان از بیمارستان مرخص شده اند. در ماه دسامبر گذشته یک فرد مهاجم با کامیون به یک بازار کریسمس در برلین حمله کرد که در آن حمله 12 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.از زمان حمله یاد شده، آلمان در بالاترین سطح هشدار امنیتی بسر می برد.