به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۲۶۲۱۶

کی‌روش: فدراسیون جواب قاطعی بدهد!

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد فدراسیون فوتبال ایران باید جواب نهایی را به او بدهد.
کی‌روش: فدراسیون جواب قاطعی بدهد!

به گزارش ایسنا و به نقل از CM پرتغال، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت. گفت‌وگوی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با شبکه پرتغالی را در زیر می‌خوانید.

در شرایط نامعلومی با فدراسیون فوتبال ایران کار می‌کنید. دقیقا اوضاع آنجا چطور است و چه اتفاقاتی دارد رخ می‌دهد؟

قول و قرارهایی داده می‌شود اما ماه‌ها و ماه‌ها که می‌گذرد این قول و قرارها به عمل تبدیل نمی‌شود. گزینه دیگری نیز برای ما روی میز قرار ندارد. ما در انتخابی جام جهانی روسیه شرایط بسیار خوبی داریم اما حتی یک زمین تمرین خوب نیز در اختیار نداریم و همچنان در زمینی بازی می‌کنیم که ۶۰ متر فقط طول دارد. من امیدوارم که فدراسیون فوتبال ایران جواب قاطعی به من بدهد تا سرنوشتم را بدانم.

آیا شما پیشنهادی هم دارید؟

از الان نمی‌توانم بگویم اما خوشبختانه تلفن من خیلی در چند وقت اخیر زنگ خورده است و تیم‌های ملی و باشگاه‌های زیادی خواهان جذب من بوده‌اند.

دل‌تان برای کار در یک باشگاه تنگ نشده است؟

نه من آدم متفاوتی هستم. کار در باشگاه هم می‌تواند جذاب باشد اما ترجیح می‌دهم تا در یک تیم ملی کار کنم چرا که این برای من جذاب‌تر است.

شما در دو تیم بزرگ چون رئال مادرید و منچستریونایتد کار کردید که دو باشگاه بزرگ در جهان هستند. آیا از اینکه زیاد مورد توجه قرار بگیرید خسته نشدید؟

خیر، به هیچ وجه. در ایران ۸۰ میلیون جمعیت داریم. فقط تهران به تنهایی ۱۴ میلیون جمعیت دارد. ۱۷ روزنامه ورزشی در ایران چاپ می‌شود. اگر در طول دوران مربی‌گری‌ام جایی کار کرده باشم که اینقدر بازتاب ورزشی وجود داشته باشد، بدون شک ایران بوده است.

نظرتان درباره کار در تیم پرتغال چیست؟

شرایط در تیم ملی پرتغال مانند جاهای دیگر بوده که کار کردم. آنجا نیز تا جایی که می‌شد توانستم کار کنم. با این حال برای موفقیت به شرایط و مسائل دیگری نیاز دارید.

آیا از قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ غافلگیر شدید؟

پرتغال در یورو گام به گام پیش رفت. ابتدا شرایط برای تیم خوب نبود و همه فکر می‌کردند یک فاجعه نزدیک است اما سرنوشت این طور بود که بهترین‌ها رقم بخورد.

آیا در دیدار فینال عذاب کشیدید؟

خروج کریستیانو رونالدو از زمین لحظه اساسی مسابقه بود و تاثیر فوق‌العاده‌ای روی تیم ما داشت و باعث شد تیم متحدتر شود و نتیجه بسیار خوبی کسب کند.

نظرتان درباره عملکرد فرناندو سانتوس سرمربی تیم چیست؟

عملکرد او در تیم ملی فوق‌العاده بود. نه فقط به این خاطر که توانست تیم را قهرمان یورو ۲۰۱۶ کند بلکه به این خاطر که او توانست یک چرخه ناکامی در میان مربیان پرتغالی را از بین ببرد. خیلی از مربیان پرتغالی به تیم آمدند اما بنا به دلایلی حرفه‌شان از بین رفت. خوشبختانه سانتوس توانست بهترین شرایط ممکن را برای خود ایجاد کند و به تیم ملی کمک کند بهترین نتیجه را بگیرد.

آیا دادن توپ طلا ۲۰۱۶ به کریستیانو رونالدو عادلانه بود؟

بی‌هیچ شک و تردیدی هیچ بازیکن دیگری حتی در سطح رونالدو هم نبود و این جایزه عادلانه به رونالدو رسید.

البته شما به کریستیانو رونالدو به عنوان انتخاب نخست رای ندادید. درست است؟

انتخاب بهترین فوتبالیست جهان را با همفکری با تمام مربیان لیگ انجام می‌دهم. این رای، رای کارلوس کی‌روش به تنهایی نبود ولی متاسفانه اغراق و بزرگنمایی می‌شود.

آیا فکر می‌کنید اسپورتینگ هنوز شانس قهرمانی دارد؟

از نظر ریاضی بله این‌طور است ولی اکنون خیلی سخت است چراکه پورتو و بنفیکا باید امتیازهای زیادی از دست بدهند تا اسپورتینگ بتواند قهرمان شود. با این حال به نظر من اسپورتینگ لیسبون باید تنها به خودش فکر کند و نباید کاری به بقیه تیم‌ها داشته باشد.

بنفیکا را شانس قهرمانی می‌دانید؟

بله بنفیکا شانس زیادی دارد اما بعضی وقت‌ها یک نتیجه بد می‌تواند شرایطی ایجاد کند که تیم دچار افت شود. همین باعث شود تا بقیه تیم‌ها بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند. 

آیا فکر می‌کنید ژوزه مورینیو در منچستریونایتد موفق شود؟

بله، تاکنون مورینیو توانسته است نتایج خوبی کسب و شرایط خوبی در یونایتد ایجاد کند. او توانسته یونایتد را به مسیر درستی بازگرداند. فکر می‌کنم قهرمانی یونایتد در لیگ برتر فقط یک مساله زمانی باشد. یونایتد سال آینده بدون شک تیم بسیار قدرتمندی خواهد بود و یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر به حساب خواهد آمد.