به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۱۲۶۵۴۵

شناسایی باند قاچاق نوزادان نارس!

گروه جامعه: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از شناسایی یک باند جدید خبر داد که نوزادان نارس متولد شده از مادران معتاد و خیابانی را به کشورهای دیگر ارسال می کنند. این باند دخترها را با قیمتی بیشتر از پسرها خریداری و به مقصد نامعلومی می فرستد.
به گزارش فارس، فاطمه دانشور با اعلام این خبر افزود: متاسفانه باندی را اخیرا شناسایی کرده ایم و گزارش آن را به زودی به سیستم قضایی خواهیم داد که نوزادان را خریداری و عموما آنان را در کشور نگهداری نمی کنند. این باند نوزادان را به کشورهای دیگر می فرستند و اینکه چه به سر آنان می آید جای سوال دارد. وی افزود: اکثر این بچه ها به خارج از ایران برده می شوند و نمی دانیم که در آنجا به باند قاچاق اعضا تحویل داده می شوند یا به خانواده ها یا مراکز فساد که این موضوع ما را بسیار نگران کرده است.

دانشور با بیان اینکه این باند دخترها را گران تر از پسرها خریداری می کنند، تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که واقعا این بچه ها به کجا می روند. به همین علت من به زودی گزارشی دراین باره ارائه خواهم کرد و انشالا که با مداخله نهادهای امنیتی موضوع روشن شود. اینچنین که این عضو شورای شهر تهران گفت این باند دختران فراری را شکار و به صورت اجباری یا اختیاری آنان را در خانه ای نگهداری می کند تا دوران بارداری شان را سپری کنند. در نهایت با داروهایی آنان را مجبور به زایمان زودرس کرده و کودک را به کشورهای دیگر می برند.

به اعتقاد وی اگر خانواده ای بچه ای را بخواهد قطعا بچه سالم را می خواهد. یعنی کودکی که دوران بارداری کاملی را گذرانده باشد. در صورتی که تمامی این بچه ها نارس به دنیا می آیند و سالم نیستند. بنابراین اینکه این بچه ها چرا نارس به دنیا آورده می شوند بسیار مبهم است و در حال مطالعه در این خصوص هستیم. وی با ابراز تاسف از اینکه در مورد نوزاد فروشی نیازمند قوانین مشخص و شفاف هستیم، تاکید کرد: نوزاد فروشی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و فقط مختص تهران و شهرهای بزرگ نیست. بلکه در روستاها هم چنین مشکلاتی داریم.

به گفته وی گزارش ها نشان می دهد که نوزاد فروشی در محله هرندی تهران بیشتر از دیگر نقاط شهر و قیمت ها نیز متفاوت است. مادران معمولا به دلیل اعتیادی که دارند نوزاد را ارزان تر می فروشند اما واسطه ها با قیمت بسیار بالاتری آنان را واگذار می کنند به این صورت که قیمت ها از 100 هزار تومان آغاز می شود و تا 15 میلیون تومان هم گزارش است.

سال هاست که موضوع نوزاد فروشی به یکی از دغدغه های مسئولان تبدیل و افزایش اعتیاد در بین زنان نیز از دلایل اصلی آن اعلام شده است. اما با وجود اینکه وزارت بهداشت سال گذشته مصوبه ای در این خصوص داشته به نظر می رسد نتوانسته آنطور که باید و شاید از میزان نوزاد فروشی ها کم کند یا شاید هم فقط شکل نوزاد فروشی را تغییر داده است.