به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۲۶۶۹۹

گله از بی‌مهری‌ها نسبت به هنرمندان

گروه فرهنگي: یک مجسمه‌ساز با انتقاد از بی‌مهری‌های صورت‌گرفته نسبت به هنرمندان موفق در عرصه جهانی، گفت: حمایت از هنرمندان ساده است، اما متاسفانه با جریان‌های سیاسی ترکیب می‌شود و اثرهای بدی درپی دارد.
گله از بی‌مهری‌ها نسبت به هنرمندان

نادر قشقایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آرزو و خواسته هنرمندان حوزه تجسمی در سال ۹۶، اظهار کرد: چیزی که مورد نظر همه هنرمندان است، اعتماد و ایمانی است که باید مانند کشورهای دیگر نسبت به هنرمندان و تخصص ویژه آن‌ها وجود داشته باشد. اگر قرار باشد هر کاری از هنرمندان را با شک و بدون داشتن تخصص رد کنند، آثاری که شاخصه‌های هنری بالا دارند به‌دست مخاطب نمی‌رسند. او ادامه داد: دریافت حمایت‌های ویژه مالی که در دیگر جریان‌ها وجود دارد، از خواسته‌های هنرمندان است. باید بودجه مشخص و کاملی را برای NGO‌ها و انجمن‌های هنری رشته‌های مختلف اختصاص دهند. کل جامعه رشته‌های هنری از پیشکسوت گرفته تا جوانان، به این حمایت‌ها نیاز دارند.

این مجسمه‌ساز همچنین گفت: به‌جز حمایت مالی، هنرمندان به نوع دیگری از حمایت هم نیاز دارند؛ همان‌طور که وزیر و نمایندگان شعار می‌دهند که فرهنگ و هنر باید سرلوحه کار فکری در جامعه باشد، باید به تحقق آن نیز اهمیت بدهند. این موضوع در کشورهای دیگر مورد توجه قرار گرفته و آثارش را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم.

قشقایی با بیان این‌که در حال حاضر شاید ۹۰ درصد هنرمندان پیشکسوت ما بیمه نباشند، اظهار کرد: باید برای هنرمندان با بیش از ۵۰ سال سن، شرایطی‌ را در نظر گرفت که حداقل‌هایی که دیگران از آن برخوردارند، برای هنرمندان فراهم شود. این کارها خیلی ساده است، اما متاسفانه با جریان‌های سیاسی ترکیب می‌شود و اثرهای بدی در نگرش هنرمندان و کسانی که خارج از این دایره، شرایط را رصد می‌کنند، ایجاد می‌کند. او افزود: وقتی فوتبالیست‌ها و ورزشکاران، با غرور و افتحار موفقیتی را در عرصه بین‌المللی کسب می‌کنند، مورد لطف قرار می‌گیرند، اما وقتی هنرمندی در عرصه کار هنری جایزه بین‌المللی می‌گیرد با بی‌مهری روبه‌رو می‌شود.