به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۲۶۷۱۵
در ایالت غربی مهاراشترا هند

کشف ۱۹جنین دختر جنب یک بیمارستان

گروه حوادث: پلیس هند در ایالت غربی مهاراشترا در نزدیکی یک بیمارستان ۱۹ جنین سقط شده را پیدا کرده که جنسیت آنها دختر است.
به گزارش ایسنا، مقام‌های ارشد پلیس در منطقه "سنگلی" در دومین ایالت پرجمعیت هند می‌گویند که بقایای جنین‌ها به قصد از بین بردن شواهد، دفن شده است. پلیس هند گفته است زمانی جنین‌ها را کشف کرده که مشغول تحقیق درباره مرگ یک زن بوده است. این زن بعد از جراحی سقط جنین به صورت غیرقانونی٬ جان خود را از دست داده بود. پلیس گمان می‌کند که یک فعالیت غیرقانونی سقط جنین در سنگلی جریان داشته است. همسر آن زن دستگیر شده و پلیس به دنبال بازداشت پزشکی است که بعد از این جریان متواری شده است.
 
فعالان هندی می‌گویند کشف جسد ۱۹ جنین نشان می‌دهد هنوز سقط جنین‌ نوزاد دختر در هند شایع است و با وجود کارزارهای اطلاع‌رسانی گسترده این معضل از بین نرفته است. به گزارش بی‌بی‌سی، سال ۲۰۱۲ در ایالت مادیا پرادش در قلب هندوستان جنین ۸ نوزاد دختر داخل یک کیسه پلاستیکی در نزدیکی یک دریاچه پیدا شد. سه سال قبل از آن هم در منطقه بید ایالت مهاراشترا٬۱۵ جنین دختر در یک چاه پیدا شد.

دکتر "گانش راک" که در زمینه نجات کودکان دختر فعالیت می‌کند٬ می‌گوید موارد چند سال اخیر نشان می‌دهد که تشخیص غیرقانونی جنسیت جنین و تلاش برای سقط جنین‌ نوزادان دختر هنوز در هند انجام می‌شود.  او وسعت این اقدام را در هند در سطح یک "نسل‌کشی" توصیف می‌کند و می‌گوید که مردم هنوز نوزاد پسر را به دختر ترجیح می‌دهند. دکتر راک حدس می‌زند که موارد سقط جنین نوزاد دختر در منطقه سنگلی بیش از این باشد و بعد از دستگیری دکتری که متواری است٬ موارد بیشتری کشف شود.