به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۲۶۸۱۳
آمریکا: البغدادی از موصل فرار کرده است

خليفه خودخوانده مسلمين سر به بيابان زد!

گروه بين‌الملل: یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا از فرار ابوبکر البغدادی از موصل خبر داد.
ابوبکر البغدادی
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المنار، این مسئول وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که ابوبکر البغدادی رهبر داعش كه خود را خليفه مسلمين مي داند! از موصل فرار کرده و فرماندهی تاکتیکی عملیات را به رهبران محلی واگذار کرده است.
وی در ادامه افزود: البغدادی پیش از محاصره شهر موصل توسط نیروهای ارتش عراق از پایگاه سابق گروه داعش فرار کرده است به طوریکه وی قبل از آغاز حمله نیروهای عراقی در شهر موصل اقامت داشت.
این مسئول آمریکایی تاکید کرد: ما فکر نمی کنیم که البغدادی یک تاکتیک نفوذی در قبال چگونگی مدیریت درگیریها در موصل را دنبال می کند و به احتمال زیاد دستورات استراتژیک لازم را به رهبران میدانی داده است.
این در حالیست که خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان اطلاعات آمریکا گزارش داد که البغدادی به احتمال زیاد در بیابان پنهان شده و از وسائل ارتباطی استفاده نمی‌کند.

فرار رهبران داعش از اصلی‌ترین پایگاهشان در سوریه
همچنين روزنامه نیویورک تایمز از فرار رهبران داعش از شهر رقه سوریه خبر داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که برخی رهبران گروه تروریستی داعش شهر رقه سوریه را که مرکز اصلی این گروه به شمار می آید ترک کردند. منابع نظامی آمریکایی عنوان داشتند که رهبرانی که از شهر رقه فرار کرده اند قصد دارند به دیگر شهرهای عراق و سوریه که امنیت بیشتری برای آنها دارد بروند.
این منابع تاکید کردند که حدود 4 هزار نیروی مسلح داعشی هم‌چنان در شهر حضور دارند.