به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۱۲۶۸۲۳
پرسپولیس و قهرمانی؛ هر روز نزدیک‌تر از دیروز

پرسپولیس دست‌نيافتني‌تر شد

گروه ورزشي: پرسپولیس هفدهمین پیروزی فصل خود را کسب کرد و به یک قدمی امتیاز فصل گذشته‌اش رسید اما همچنان برای قهرمانی چشم به دیدارهای آتی باید بدوزد.
پرسپولیس دست‌نيافتني‌تر شد
به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در جدال پنجمین جدال پیاپی خود با مدعیان جدول به چهارمین پیروزی دست یافت تا شرایط این تیم برای کسب عنوان قهرمانی مهیاتر از همیشه شود. آنها اکنون با 56 امتیاز از 24 بازی، با امتیاز فصل قبل خود در 30 بازی یک امتیاز فاصله دارند تا نشان از قدرت بالای خود در کسب امتیازات فصل داشته باشند. شاید توقف تراکتورسازی در بازی فردا معادلات این تیم در پایان سال 95 را به گونه ای شکل دهد که آنها بیش از گذشته به قهرمانی امیدوار باشند و بتوانند زودترین جشن قهرمانی تاریخ لیگ را برگزار کنند.
داور: بیژن حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمدجواد تقی پور
اخطار: آلویس نانگ(9) و فرشادسالاروند(34) و عقیل کعبی (50)از استقلال خوزستان و فرشاد احمدزاده(13) و سیدجلال حسینی(32) و محسن مسلمان(50) و حسین ماهینی (77) از پرسپولیس
 
 
پرسپولیس:  علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی،حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا،محسن مسلمان(79 علی علیپور)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری(84 محسن ربیع خواه) و مهدی طارمی سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 استقلال خوزستان: 
وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی( 29 عقیل کعبی)، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، سجاد عاشوری، مهدی مومنی، آرش افشین، حسن بیت سعید، آلویز نانگ(68 حسین بهرامی)
سرمربی: سیروس پورموسوی
 
نکات ترکیب:
* علیرضا بیرانوند بعد از هفته‌ها این فرصت را خواهد داشت تا دومین کلین شیت پیاپی خود را انجام دهد.
* برانکو ایوانکوویچ بعد از هفته‌ها ترکیب کامل خود را بدون محروم و مصدوم در اختیار دارد.
* رامین رضاییان در این بازی نیز به دلیل تنبیه انضباطی از لیست سرخپوشان خط خورده است.
* وحید امیری، حسین ماهینی، محمد انصاری و کمال کامیابی نیا با پایان دوران محرومیت در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته اند.
* مهدی طارمی که یکی از موثرترین عناصر تهاجمی پرسپولیس در هفته‌های اخیر با پاس گل، گلزنی و گرفتن پنالتی بوده، در این بازی نیز به دنبال کم کردن فاصله خود با ساسان انصاری است. 
* وحید شیخ ویسی در فصل گذشته نیمکت نشین بیرانوند در نفت تهران محسوب می‌شد و اکنون رقابت جالب توجهی در این بازی از سوی دو دروازه بان پیش بینی می شود.
* آرش افشین که در نیم فصل اول در ترکیب استقلال فرصت خودنمایی برابر پرسپولیس را به دست نیاورد، اکنون در ترکیب خوزستانی فرصت نمایش دلپذیر در استادیوم آزادی را خواهد شد.
* حسن بیت سعید تاکنون گلزن ترین بازیکن استقلال خوزستان به پرسپولیس محسوب می شود و اکنون به دنبال این است تا عملکرد خوب خود برابر استقلال تهران را برابر دیگر نماینده تهرانی لیگ به نمایش بگذارد.
* آلویس نانگ نیز دیگر مهاجم خطرناک استقلال خوزستان محسوب می شود که در این بازی می‌تواند محک خوبی برای مدافعان سختگیر پرسپولیس محسوب شود.
 
 
شرح گل:
 
پرسپولیس 1 استقلال خوزستان 0: (دقیقه 17، مهدی طارمی): ارسال دیدنی از سمت راست توسط فرشاد احمدزاده با ضربه سر مهدی طارمی با عبور از میان پای شیخ ویسی گل اول را برای پرسپولیس رقم زد.
 
 
شرح بازی:
 پرسپولیس نیمه اول را فوق العاده شروع کرد و نتیجه آن هم فرصت های ایده آل گلزنی و برتری تک گله با گل مهدی طارمی بود. آنها اما در نیمه دوم ترجیح دادند با در اختیار دادن توپ به حریف شرایط مناسبی برای ضدحملات ایجاد کنند و چندین بار هم از این راه صاحب فرصت شدند. 
استقلال خوزستان که از تیم شاداب لیگ قهرمانان فاصله زیادی داشت تنها یک بار موفق به خطر انداختن دروازه پرسپولیس شد که بیرانوند به راحتی آن را راهی کرنر کرد تا سرخ‌ها نشان دهند برای قهرمانی هیچ حریفی یارای رقابت با آنها را ندارد. کافی است به رقبای این تیم در هفته های اخیر توجه کنید؛ تراکتورسازی، سپاهان، استقلال تهران، نفت تهران، استقلال خوزستان که حاصل آن برابر مدعیان 4 پیروزی و یک شکست بوده است. شکستی مقابل استقلال که به عنوان تیم سوم جدول فاصله 12 امتیازی با آنها دارد.
 
بهترین بازیکن:
 مهدی طارمی در این بازی علاوه بر گل سه امتیازی، توانست بارها دیگر حمله وران پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرار دهد و اگر خوش شانس بود بار دیگر نامش به عنوان پاسور هم برده می شد. با این حال آقای گل فصل گذشته که در این فصل کم فروغ تر از گذشته بود، موفق شد با درخشش فوق العاده در نیم فصل دوم به صدر جدول برسد و همچون تیمش امیدوار به کسب عنوان برتر در پایان فصل باشد. دوندگی های طارمی نیز باعث شده بود تا خط دفاعی استقلال خوزستان علیرغم عقب بودن نتیجه جرات پیش روی نداشته باشند و اینگونه طارمی روز خوب خود را تکمیل کرد.
 
 
اتفاق ویژه:
 پرسپولیس با کسب 56 امتیاز به یک قدمی امتیاز فصل گذشته تیم قهرمان رسید اما همچنان سرخ‌ها موفق به نهایی کردن عنوان قهرمانی خود در پایان هفته بیست و چهارم نشده اند. کسب هفدهمین پیروزی رکورد شانزده پیروزی فصل گذشته آنها را هم پشت سر گذاشت تا آنها در برترین فصل تاریخ خود در لیگ برتر قرار داشته باشند. اتفاق دیگر هم می تواند به انتقام آنها از قهرمان فصل گذشته لیگ باشد که با تفاضل گل مانع از رسیدن آنها به قهرمانی شد.
 
حواشی:
 * پیش از آغاز بازی مراسمی برای تجلیل از خانواده شهدا در نظر گرفته شده بود و از حرکت سیدجلال حسینی و ماهینی کاپیتان های پرسپولیس که پیش از دیدارهای تیم خود با عکس شهدا وارد زمین می شدند تمجید شد.
* هواداران پرسپولیس در دقیقه 24 با تشویق هادی نوروزی، یاد و خاطره کاپیتان فقید خود را زنده نگه داشتند.
* هواداران پرسپولیس با روشن کردن چراغ موبایل های خود جلوه ای خاص به سکوها دادند و مورد توجه کارگردان تلویزیونی نیز قرار گرفت.