به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۱۲۶۸۸۳

مشکل برجام برطرف شد؛ بقایی: پایبندم!

گروه سیاسی: «حمید بقایی»، معاون احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری که این روزها برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده است، می گوید که اگر رییس جمهور شود به برجام پایبند خواهد بود.
به گزارش انصاف نیوز، آقای بقایی بر خلاف شعارهای چند ساله ی تیم احمدی نژاد علیه مذاکرات هسته ای، توافق و برجام، حالا در پاسخ به پرسشی تلگرامی که «بعد از پیروزی در قبال برجام چه رويکردی خواهید داشت؟»، ضمن نقدی به آن، اما تاکید کرد که به اجرای آن پایبند خواهد بود. او نوشته است: «در مورد برجام بايد دو نكته مهم را از هم تفكيك كرد. 
١- برجام به تاييد دولت، مجلس و مقام معظم رهبرى رسيده است، و اكنون عليرغم وجود نقدهاى جدى محتوايى و رويه اى به آن، به عنوان يك سند بين المللى شناخته شده و پايبندى بر آن اجتناب ناپذير است. لذا همانطور كه رهبر معظم انقلاب تصريح كرده اند جمهورى اسلامى ايران، مادام كه طرف ديگر آن را نقض نكند بر آن پايبند است. لذا اينجانب نيز بر اجراى مفاد آن پايبند خواهم بود، و وظيفه اصلي خود را در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري، پيگيري دقيق و مطالبه كامل تعهدات طرفهاي غربي كه در بـرجام به عهده گرفته اند مي دانم. ۲- بـرجام قادر نبوده است منويّات ملت ايران را تامين كند. انتظار به حق مردم اين بوده است كه برجام تحريم هاى بين المللى و بويژه تحريم هاى يكجانبه اعمالى آمريكا (كه مصداق بارز و بـرجسته قلدرى، اجحاف و تضييع حقوق ملت ايران و نيز طرف هاى همكارى هاى اقتصادى و بازرگانى با ايران است) را لغو نمايد. اين انتظار برآورده نشد و تمديد ۱۰ ساله جديد تحريم ها (آن هم پس از تصويب برجام) و عدم پيگيرى حقوقى دولت نشان مى دهد كه انتظار از برجام براى حل مشكلات كشور منطقى نيست».
آقای بقایی به برداشته شدن تحریم های هسته ای پس از بـرجام اشاره نکرده است؛ تحریم هایی که در دولت احمدی نژاد و در زمان سالها مذاکرات هسته ای آن دوران «سعید جلیلی» به ایران تحمیل شد.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ۰۵:۵۰
اینا که تا دیروز میگفتند برجام بده اخه و...!!! (349720)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ۲۲:۴۵
لطفا به ایشان بگویید یک زنگی چیزی هم به ترامپ بزند تا ترامپ هم خیالش از بابت برجام راحت شود .... آخر ارتباط اینها با ترامپ واوباما مستقیم و مکاتباتشان به راه است ....!
ابته شاید هم ترامپ در جواب نامه ی دکتر از ایشان خواسته که حالا دیگر زیاد به پر و پای برجام نپیچند ! (349802)