کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فعالیت‌های ناجوانمردانه در آستانه انتخابات

21 اسفند 1395 ساعت 12:52


سهیلا جلودارزاده- نماینده مجلس در يادداشتي در روزنامه بهار نوشت: با توجه به اینکه زمان تبلیغات برای انتخابات هنوز شروع نشده و کاندیداهای مورد نظر هم در حال حاضر هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکردند، با وجود این برخی از کاندیداها فعالیت‌هایی را در پیش گرفتند و به نظر می‌رسد اقداماتی که از سوی آنها انجام می‌شود رنگ و بوی تبلیغ دارد. اینکه این اقدامات از جمله فعالیت‌هایی به صورت مستقل صورت می‌گیرد و یا فعالیت‌هایی که ممکن است با حمله به دولت اتفاق بیفتد، با چه هدفی انجام می‌شود باید گفت بخشی از فعالیت‌هایی که با حمله به دولت همراه شده ناجوانمردانه است، دولت باید به این حملات پاسخ بدهد و مراجع قضایی هم باید به این موضوعات رسیدگی کنند. حوادث این چنینی که اتفاق می‌افتد ظلم به دولت است. البته انتقاد بحث دیگری است و جای خود را دارد و همه می‌توانند از اقدامات دولت انتقاد کنند، زمانی که زمینه و فضایی برای رشد دولت فراهم است، همه افراد این حق را دارند که از فعالیت‌های دولت انتقاد کرده و نظرات خود را ارائه دهند. اما اینکه در زمان نزدیکی به انتخابات برخی فعالیت‌هایی را آغاز می‌کنند در جهت تخریب دولت و نه انتقادی که سازنده باشد، صحیح نیست.

با وجود این، درباره سایر اقدامات و فعالیت‌هایی که کاندیداها برای معرفی خود انجام می‌دهند می‌توان گفت مردم باید نسبت به کاندیداها شناخت داشته باشند. همیشه هم روند همین‌طور بوده که پیش از انتخابات، کاندیداها به معرفی خود و دستاوردها و اقداماتی که انجام داده‌اند می‌پردازند. درواقع لازم هم هست که طبق موازین قانونی این اتفاق بیفتد و تنها اگر این فعالیت‌ها در راستای قانون انجام نشود مشکل دارد.

از طرفی اینکه رئیس دولت‌های نهم و دهم اعلام کرده است که از کاندیدایی حمایت نمی‌کند اما اقداماتی انجام می‌دهد صحیح نیست. فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد از انتشار فیلم در کنار کاندیداها و یا اینکه بعد از گذشت سه سال از ریاست جمهوری روحانی با انتشار بیانیه، درصدد دفاع از عملکرد خود برآمده است، این اقدامات ادامه فعالیت‌هایی است که احمدی‌نژاد پیش از این هم در دولت خود پیش گرفته بود. تلف شدن پول نفت، اختلاف‌ها و پرونده‌هایی که آشکار شد همه کافی است برای اینکه مردم آنها را بشناسند و بخواهند تصمیم بگیرند. همچنین درباره‌تریبونی که در اختیار برخی از افراد قرار دارد و در سخنرانی‌های نماز جمعه و یا سایر مجالس سخنرانی می‌کنند و یا ممکن است به نظر برسد که به صورت مساوی در اختیار کاندیداها قرار نمی‌گیرد باید گفت استفاده از‌تریبون‌های مقدسی مانند نماز جمعه و سخنرانی‌های مساجد برای فعالیت‌های تخریبی علیه دولت صحیح نیست.

به علاوه در حال حاضر امکانات زیادی از جمله کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که کاندیداها می‌توانند از آن طریق به تبلیغات بپردازند. این امکان باید در اختیار کاندیداها باشد که در زمان کافی به تبلیغات بپردازند اما تبلیغات باید در قالب قانونی خود باشد و ساماندهی شود تا کسانی که می‌خواهند به کاندیدای مورد نظر خود رای بدهند بتوانند آنها را شناسایی کرده و با فعالیت‌های آنان آشنا شوند. برای این شناخت هم لازم است که این فضا زودتر فراهم شود؛ با همان‌طور که در کشورهای دیگر، کاندیداها چندین ماه فرصت دارند اقدمات خود را تشریح کنند و به تبلیغات بپردازند.


کد مطلب: 126915

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126915/فعالیت-های-ناجوانمردانه-آستانه-انتخابات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir