به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۱۲۶۹۸۷

پیش‌بینی برف و باران در تهران و ۱۲استان‌

گروه جامعه: مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (دوشنبه 23 اسفند) موج بارشی نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: شدت بارش در روز دوشنبه در استان های لرستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی و همدان پیش بینی می شود.
به گزارش ایسنا، احد وظیفه در مورد پیش بینی وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، به سبب استقرار سامانه ای بر روی مدیترانه و ارسال امواج ناشی از آن به سمت کشور، طی چند روز آینده به تناوب کشور تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: امروز (یکشنبه 22 اسفند)، شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط شمال شرق کشور خواهیم بود، روز دوشنبه 23 اسفند، مجددا موج بارشی دیگری نیمه غربی، به تدریج نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و سپس سواحل غربی و مرکزی خزر را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه های کوهستانی بارش برف در برخی از این مناطق خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش در روز دوشنبه در استان های لرستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی و همدان پیش بینی می شود، در این روز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، غرب و جنوب آذربایجان غربی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و آبگرفتگی معابر در کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و شمال ایلام پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز سه شنبه 24 اسفند، بارش برف و باران در خراسان رضوی رخ خواهد داد، گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی یاد شده موجب لغزندگی جاده ها خواهد شد. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارت های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود. همچنین روز سه شنبه از فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق یاد شده کاسته شده و بارش به شمال شرق کشور کشیده خواهد شد.

وی عنوان کرد: وزش باد و گرد و خاک روز دوشنبه در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور و در روز سه شنبه در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود، از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت پیش بینی می شود که موجب خیزش گرد و خاک در منطقه و در استان خوزستان و بوشهرمی شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه 23 اسفند، کمی ابری، در بعدازظهر ابری، اوایل شب بارش باران، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 16 و 7 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه 23 اسفند، ابری، همراه با بارش باران، به تدریج کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 14 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.