کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محاکمه کلاهبرداران خانوادگی۲۰۰میلیاردی

23 اسفند 1395 ساعت 10:09


گروه حوادث_رسانه‌ها: روزنامه ايران نوشت: محاکمه اعضای باند کلاهبرداران که با فریب 13 هزار نفر، حدود 200 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند، صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری تهران آغاز شد.این محاکمه در حالی برگزار شد که دادگاه با ازدحام شاکی ها روبه رو شده بود، به طوری که با ورود متهمان به دادگاه، محاکمه متهمان با دقایقی تأخیر شروع شد.پرونده اتهامی نشان میداد متهم اصلی با جلب اعتماد حدود 13 هزار نفر، توانسته بود مبلغ هنگفتی به جیب بزند، در حالی که فقط مجوز فعالیت خانگی برای تولید کود از نوع «ورمی کمپوست» داشت.

این پرونده از اواسط سال 92 و با طرح شکایت بیش از 13 هزار نفر شاکی در دادسرای ملارد مطرح شده بود که با پیگیری های گسترده دستگاه قضایی کشور، رسیدگی به این ماجرا در اختیار قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.براساس اوراق پرونده، متهم با تشکیل شبکه سراسری با همکاری همدستانش ضمن دادن وعده هایی دروغین به کلاهبرداری از مردم پرداخته بود که با قرار 700 میلیارد تومانی روانه زندان شده بود.

مرد کلاهبردار از طریق رسمی‌ترین رسانه‌های کشور به تبلیغ محصولاتش پرداخته بود و به همین دلیل افراد زیادی فریب وعده هایش را خوردند. سرمایه گذاران با توجه به وعده های دروغین شرکت مبنی بر سوددهی سریع و بازدهی بالا فریب خورده بودند.به دنبال طرح این شکایتها، دفتر شرکت توسط مأموران اداره آگاهی مورد بازرسی قرار گرفت و در این بازرسی ها جعلی بودن مدرک دکترای صاحب شرکت نیز کشف شد، اما وقتی وعده پرداخت سودهای کلان وعده داده شده به شاکیان عملی نشد، پرونده برای بررسی بیشتر در اختیار معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات قرار گرفت.بدین ترتیب پس از تأیید کلاهبرداری بزرگ این شرکت، دکتر قلابی و شرکایش که همگی اعضای خانواده اش بودند، بازداشت شدند.

پرونده 200 میلیارد تومانی
براساس این پرونده که شاکیانی از 20 استان کشور دارد، ارزش ریالی قسمتی از کلاهبرداریها، حدود 200 میلیارد تومان برآورد شده است. براساس کیفرخواست، دکتر قلابی با جعل مدرک دکترا و دادن وعده های دروغین، کرمهایی به نام «ورمی کمپوست» را در سبدهایی به معرض تماشا می گذاشت و با چربزبانی وعده می داد مشتریانش با سرمایه گذاری در این شرکت می توانند در کوتاهمدت به سود کلانی دست یابند.در حالی که تاکنون با تلاش وزارت اطلاعات، بیش از 150 میلیارد تومان از اموال به مالباختگان بازگردانده شده است، محاکمه متهم به همراه 8 همدست دیگر از صبح دیروز در دادگاه آغاز شد.در میان متهمان، یک زن هم دیده می شود. در جلسه محاکمه، متهم ردیف اول ضمن رد اتهام کلاهبرداری گفت: «من اتهام را قبول ندارم.» بعد هم تا پایان جلسه سکوت کرد. در ادامه نیز چهار متهم ضمن رد اتهاماتشان منکر کلاهبرداری شدند. در حال حاضر رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.


کد مطلب: 127025

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/127025/محاکمه-کلاهبرداران-خانوادگی۲۰۰میلیاردی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir