کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش فیلم‌های اکران نوروزی

23 اسفند 1395 ساعت 10:21

گروه فرهنگي: پس از اتمام جشنواره فیلم فجر نوبت به انتخاب ترکیب اکران نوروزی به عنوان یکی از طلایی‌ترین زمان های اکران سینما می رسد. اینکه کدام فیلم ها و به چه علت در این ترکیب قرار می گیرند از اهمیت بالایی برخوردار است. اما علاوه بر این میزان فروش هر یک از این فیلم ها مورد سوال است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نکته قابل توجه اینکه در ترکیب اکران نوروزی سال 96 سه فیلم برتر از نگاه مخاطبان سی و پنجمین جشنواره حضور دارند که می توان فروش قابل قبولی برای این فیلم ها پیش بینی کرد. از میان این سه فیلم، ‌فیلم «ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان با دریافت دو سیمرغ بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه مردمی، از شانس بالایی برای پر فروش شدن، ‌برخوردار است.  

این فیلم هم می تواند از جوایز خود در جشنواره استفاده تبلیغاتی کند و هم می تواند از تبلیغات مخاطبین خود در جشنواره فجر که از تیپ های گوناگون جامعه بودند، بهره جوید. همچنین «ماجرای نیمروز» به علت پرداختن به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰، توان آن را دارد که مخاطبان علاقمند به تاریخ را به سالن های سینما بیاورد.  

اما فیلم «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسم خانی،‌ از فیلم های ترکیب اکران نوروزی است که برخلاف فیلم های دیگر از سه هفته پیش اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم طنز که با استفاده از شهرت عوامل خود و فضای شادش توانست نگاه مخاطبان جشنواره فجر را به خود جلب نماید و به عنوان دومین فیلم آرای مردمی جشنواره معرفی شود. «خوب، بد، جلف» در سه هفته اکران خود به فروش 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی دست یافته است اما برای پیش بینی صحیح از فروش این فیلم در ادامه اکران خود، باید آغاز اکران سایر فیلم های ترکیب نوروزی را لحاظ نمود.  

فیلم دیگر ترکیب نوروزی «آبا جان» به کارگردانی هاتف علیمردانی است. فیلمی که با بازی بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا، سعیدآقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی در تهران و زنجان تولید شده است و قصه زندگی اجتماعی مردم را در در دهه شصت روایت می‌کند. این فیلم را می توان به علت وجود فضای احساس حاکم برآن، ‌وجود بازیگران با سابقه و دریافت لوح تقدیر به عنوان سومین فیلم آرای مردمی جشنواره فیلم فجر از فروش خوبی برخوردار شود. همچنین سابقه علیمردانی برای ساخت فیلم های پرفروشی چون «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی»را نمی توان در افزایش فروش«آباجان» بی تأثیر دانست.  

«گشت2» آخرین ساخته سعیدسهیلی است که در ترکیب اکران نوروزی قرار دارد. این فیلم پرحاشیه که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت توانست نگاه های مخاطبین را به سمت خود بکشاند. «گشت 2» ادامه قصه قسمت اول آن است که همسو با اتفاقات رخ داده در جامعه حرف خود را می زند. این حرف ها تا جایی صراحت داشت که باعث شد پای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به میان آید. بنابراین می توان حواشی این فیلم   را نقطه قوت آن در فروش اکران نوروزی دانست.

همایون اسعدیان نیز بعد از چهار سال دوری از سینما، فیلم «یک روز بخصوص» را جلو دوربین برده است و هم اکنون در ترکیب اکران نوروزی قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه این فیلم فقط توانست در در بخش جلوه های ویژه میدانی از جشنواره فیلم فجر جایزه بگیرد.همچنین این فیلم همانند سایر فیلم های جشنواره مورد توجه مخاطبین قرار نگرفت. بنابراین نمی توان پیش بینی صحیحی از فروش این فیلم در اکران نوروز داشته باشیم.

در آخر می توان به فیلم «سه بیگانه» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی که مضمونی کمدی دارد، اشاره کرد. این فیلم با اینکه در جشنواره فیلم فجر نبوده است اما به خاطر فضای شاد و حواشی مربوط به کارگردان آن می تواند به فروش قابل توجه ای دست یابد. گفتنی است این فیلم که از هفته پیش اکران خود را آغاز کرده تا بیستم اسفند ماه به فروش 110 میلیون تومانی رسیده است که می تواند شروع امید وار کننده ای باشد. 
با تمام این تفاسیر باید دید که ترکیب سه فیلم کمدی و سه فیلم اجتماعی می توانند به رکورد فروش اکران نوروز 95  نزدیک شوند و یا حتی از آن عبور نمایند.


کد مطلب: 127030

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/127030/فروش-فیلم-های-اکران-نوروزی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir