کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

يونيسف: 2016 بدترین سال برای کودکان سوری

وجدان‌هاي به خواب رفته جهانيان درباره سوريه

23 اسفند 1395 ساعت 10:53

گروه حوادث: یونیسف اعلام کرد، سال گذشته میلادی با ۶۵۲ کشته در میان کودکان سوری در جریان درگیری‌ها، این کشور شاهد بالاترین سطح جنايت و خشونت علیه این کودکان طی سه سال گذشته بوده است.


به گزارش الجزیره، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی که در ژنو در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب سوریه اعلام کرد، دست‌کم ۶۵۲ کودک در جریان درگیری‌ها در سوریه در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) کشته شدند که این عدد بالاترین آمار ثبت شده طی سه سال گذشته است. در ادامه این گزارش آمده است، جنگ هیچ تفاوتی میان اماکنی که این کودکان در آنجا کشته شده‌اند چه مدرسه، چه زمین ورزشی، چه پارک و یا خانه‌های این کودکان قائل نیست.

طبق این گزارش، دست‌کم ۲۵۵ کودک در مدرسه‌هایشان و یا در نزدیکی این محل‌ها کشته شدند. علاوه بر این، جنگ بسیاری از کودکان سوری را مجبور به کار در سنین پایین کرد. از طرف دیگر با نبود خدمات درمانی و بهداشتی تعدادی از کودکان به دلیل شیوع بیماری‌های واگیردار جان خود را از دست دادند.یونیسف در ادامه تاکید کرد، کودکان در سوریه نه فقط خمپاره و تیراندازی بلکه به دلیل نبود پزشک و خدمات اولیه پزشکی می‌میرند.

این سازمان در ادامه با اشاره به افزایش شدید قتل و زخمی شدن و به عضویت درآوردن کودکان در گروه‌های مختلف مسلح در سال گذشته میلادی تاکید کرد، مشکلات کودکان در سوریه به شکل چشمگیری افزایش یافته است.طبق گزارش سازمان مذکور، تعداد کودکانی که در درگیری‌ها در سوریه مشارکت داده می‌شوند به بیش از ۸۵۰ کودک رسیده که این به معنای افزایش دو برابری این آمار نسبت به سال ۲۰۱۵ است.

خیرت کابالاری، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف که در حال حاضر به سوریه سفر کرده است، گفت: تعداد کودکانی که تحت تاثیر بحران سوریه هستند به حدود سه میلیون تن می‌رسد که از این تعداد بیش از ۲۲۰ هزار کودک در محاصره و وضعیتی هستند که تقریبا بدون کمک‌های بشردوستانه به سر می‌برند.
کابالاری با اشاره به اینکه زندگی حدود شش میلیون کودک در سوریه متکی بر کمک‌های بشردوستانه است،‌ گفت: عمق فاجعه و مشکلات کودکان سوری بی‌سابقه است.حدود یک چهارم کودکان در مناطق محاصره شده بود و از کمک‌های بشردوستانه محروم هستند، تعداد بسیار دیگری نیز در مناطق صعب الوصول زندگی می‌کنند اکنون میلیون‌ها کودک در داخل سوریه آواره هستند و بیش از دو میلیون کودک نیز از طریق مرزها به دیگر کشورهای منطقه گریخته‌اند.


کد مطلب: 127032

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/127032/وجدان-هاي-خواب-رفته-جهانيان-درباره-سوريه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir