کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت وگو با "زوروی" ایرانی و همسرش

23 اسفند 1395 ساعت 15:12

گروه ورزشی: مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر ایران در گفت وگو با ایسنا از خانواده اش و سهم زیاد آنها در کسب افتخاراتش صحبت کرد.


به گزارش ایسنا، قطعا یکی از موفق ترین ورزشکاران ایران در سال ۹۵ مجتبی عابدینی سابریست تیم ملی شمشیربازی ایران است. او دربازی های المپیک ۲۰۱۶ با وجود اینکه چهارم شد و به مدال نرسید اما همه از او به عنوان یک ستاره نام بردند.
او بعد از المپیک با تیم ملی سابر قهرمان جهان شد و یک نایب قهرمانی انفرادی را هم از آن خود کرد.
عابدینی در تمام مصاحبه های خود از خانواده به خصوص همسرش صحبت می کند و نقش او را در موفقیت هایش بیشتر از همه می داند.
به همین بهانه ایسنا گفتگویی نوروزی با عابدینی و همسرش نرگس فعال انجام داده است کهدر زیر می خوانید:
پایان سال ۹۵ برای شمشیربازی و مجتبی عابدینی دلچسب بود و شما در رنکینگ جهانی اسلحه سابر به رده چهارم صعود کردید. اتفاقی که برای شمشیربازی ایران تاریخی بود.
در تمام رقابت ها با قدرت حاضر شدم و در نهایت هم جزو چهار نفر برتر جهان قرار گرفتم. این اتفاق یک غرور ملی است. زمانی که هزارنفر در یک رنکینگ حضور دارند و تو نفر چهارم هستی خیلی خوشحال کننده است.
زمانی که درخشش شما بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو ادامه دار بود بیشتر از گذشته حسرت مدال المپیک به وجود آمد.
یک زمانی من حسرت مدال المپیک را داشتم.الان هم گاهی اوقات در ذهنم تصورم می کنم که شمشیرباز آمریکایی را بردم و به فینال رفتم. در هرصورت المپیک تمام شده و باید برای آینده تلاش کنیم.
به نظر شما شرایطی که شمشیربازان ایران در آن تمرین می کنند برای رقبای خارجی قابل باور است؟
حریفان ما هم فکر نمی کنند که ما در این شرایط کار می کنیم اما واقعیت این است که ما این کار را انجام می دهیم. دغدغه فعلی ما سالن و داشتن یک آکادمی شمشیربازی است. با این حال جای شکر دارد که با این امکانات چنین نتایجی را گرفتیم.
مهم ترین مسابقه هایی که سال ۹۶ باید در آن شرکت کنید چیست؟
اردیبهشت و خرداد سال آینده خیلی پرکار هستیم.رقابت های مادرید، مسکو و قهرمانی آسیا و جهان را در ۶ ماهه اول سال داریم. جهانی و آسیایی از جمله رقابت های مهم است که امیدوارم بهترین نتایج را در این رقابت ها کسب کنیم

.
سال ۹۵ برای شما با استرس رقابت های کسب سهمیه المپیک آغاز شد و از همان ابتدا فشار زیادی روی شما بود.
فشار روانی المپیک وجود داشت. اولین فشار روانی را هفتم فروردین  و در رقابت های کسب سهمیه داشتم. واقعا برای گرفتن سهمیه المپیک فشار روحی و روانی زیادی را متحمل شدم. پا به پای شمشیربازان برتر جهان جنگیدم تا ایران بتواند دو سهمیه المپیک را داشته باشد
.
سخت ترین مسابقه ای که در سال ۹۵ داشتید برابر کدام حریف بود؟
همه شمشیربازها خوب هستند و مبارزه با آن ها سخت است. کره ای ها واقعا شمشیربازان خوبی هستند. مجارستانی ها نیز خیلی سرسخت هستند و رقابت با آن ها دشوار است.
 ناراحت کننده ترین اتفاق سال ۹۵؟
ناراحت کننده ترین اتفاق نیمه نهایی المپیک و شکست برابر حریف آمریکایی است. ما می دانستیم که ناداوری کرده اند و این خیلی ناراحت کننده بود. در رده بندی هم ناداوری صورت گرفت اما نه به حدی که در نیمه نهایی بود. تلخ ترین اتفاق همان نیمه نهایی المپیک بود.
قطعا روز خوب هم داشته اید. کدام روز را به عنوان بهترین روز ساال ۹۵ می دانید؟
بهترین روز ۱۴ اسفند بود که در کنار آقای روحانی بودم و جایزه مدال برنز را به من دادند.
هدف اصلی در سال ۹۶؟
هدف گذاری من در سال ۹۶ قهرمانی آسیا و جهان است.
در مسابقه های اخیر از جمله المپیک ناداوری علیه تیم ملی ایران زیاد بوده است و حتی جلوی مدال گرفتن ما را هم گرفته اند.
کاملا درست است. ما قطعا فیلم بازی ها به خصوص جام جهانی لهستان را به فدراسیون جهانی می دهیم و نامه ای درخصوص ناداوری به آن ها ارسال می کنیم. کار ما با تیم ایتالیا در همین مسابقه ها حتی به دعوا هم کشیده شد. واقعا ناداوری زیاد بود و حقمان را خوردند. ما می جنگیم ولی کاری می کنند که ما ببازیم. حتی در این مسابقه ها حاضران در سالن داور را هو کردند.
شمشیربازی ایران بیشتر با نام مجتبی عابدینی شناخته شده است اما در مسابقه های اخیر دیده ایم که بقیه سابریست های ایران نیز نمایش نسبتا فوق العاده ای داشتند.
همه بچه ها خوب هستند و باید اینگونه باشد. آن ها و حتی من نماینده ایران هستیم و باید خوب باشیم. دنیای شمشیربازی الان از ما حساب می برد. ما کم تلاش نکردیم، کم با فخری خون دل نخوردیم.همه شمشیربازان تمرینات پرفشار و سنگینی را پشت سرگذاشتند و الان هم همه بچه ها عالی هستند. ان شاءالله بهتر از همیشه در آینده نتیجه بگیریم.

درباره خانواده تان بگویید. دوری از آن ها سختی زیادی برای شما دارد.
شاید بیشترین سهم موفقیت در ورزشم را خانواده ام داشته باشند. سختی و دوری من را تحمل می کنند و کاری کردند که مجتبی عابدینی در این مسیر قرار بگیرد. بیشترین سهم از افتخارات و مدال هایم برای نرگس و پارمیس است. خیلی زحمت کشیدند و این مدال ها کمترین کاری است که برای آن ها انجام دادم.
درباره زندگی شخصی خودتان بگویید. شما همیشه از همسرتان به عنوان یک پشتیبان و حامی صحبت می کنید.
از لحاظ روحی و روانی واقعا تاثیرگذار است. شب های مسابقه زنگ می زنم و با همسرم صحبت می کنم. بعضی اوقات خسته می شوم ولی او با حرف هایش مرا به سمت جلو هل می دهد. گاهی می گویم شمشیربازی را کنار می گذارم اما همسرم می گوید الان وقتش نیست. حمایت های او باعث شده که من ادامه بدهم .  واقعا تنها کسی که در سخت ترین شرایط به من انگیزه می دهد همسرم است.
دخترتان پارمیس چطور؟ قطعا زمان مسابقه های دلتنگی زیادی دارد. بهانه گیری می کند؟
دلتنگی زیادی است. در هر مقطعی از سال که می شود و از مسابقه ها برمی گردم برای او سوغاتی می خرم اما می گوید نه لباس می خواهم نه اسباب بازی فقط بابامو می خوام.
حرف پایانی.
از آقایان روحانی و سلطانی فر تشکر می کنم که به ورزش ایران خون تازه ای تزریق کردند. با این دغدغه ای که درباره ورزش دارند امیدوارم به هدفشان برسند. از فدراسیون شمشیربازی هم بابت حمایت هایشان تشکر می کنم.
گفت وگو با نرگس فعال (همسر مجتبی عابدینی(
آقای عابدینی از ارکان اصلی موفقیتشون از شما و دخترتان اسم بردند. این دوری و ورزشکار بودن آقای عابدینی برای شما سخت نیست؟
طبیعتا سخت است. نبودن مجتبی مخصوصا سال های اول ازدواجمان خیلی سخت بود.
شما علاوه بر رفع دلتنگی پارمیس، به نوعی باید دلتنگی خودتان را هم رفع کنید. و البته مسئولیت های زیادی که بر دوش شماست.
در مورد پارمیس هم باید بگویم که او درک بالایی از شرایط پدرش دارد با وجود اینکه سنش کم است اما هضم این شرایط برای یک دختر کوچک مخصوصا اگر به شدت وابسته پدرش باشد واقعا دشوار است.
در مواقعی که آقای عابدینی در سفر و مسابقات هستند تمام تلاشم این است که با سرگرم کردن و پر کردن وقت پارمیس، از دلتنگی‌اش کم کنم و در واقع اینگونه به خودم هم کمک کردم که زمان برایم زودتر سپری شود.

کم پیش می آید که مسابقه های شمشیربازی پخش زنده شود اما سخت ترین مسابقه آقای عابدینی که خود شما هم استرس زیادی داشتید کدام بوده است؟
 البته من بدون استثنا تمام مسابقه های آقای عابدینی را از طریق اینترنت و سایت رسمی بازی ها به صورت آنلاین پیگیری  می کنم. گذشته از آن خود او هم در طی بازی ها مدام با من در ارتباط است و  تلاشم را می کنم که از استرس او کمتر شود و خودم هم با ذکر گفتن و دعا کردن برایش انرژی مثبت می فرستم. اما مسابقه های المپیک واقعا پر هیجان ترین و حساس ترین بازی بود و واقعا استرس بالایی داشتم .
از ویژگی های اخلاقی آقای عابدینی بفرمایید. او عصبانی هم می شود؟ شاید به خاطر آرام بودن دائمی آقای عابدینی کسی باور نکند این ستاره شمشیربازی عصبانی هم می‌شود؟
بارزترین خصوصیت مجتبی اراده بالا و اعتماد به نفسش است و از این بابت آقای عابدینی الگوی من است. مسلما او هم مجموعه‌ای از حالات و احساسات را دارد اما اینکه عصبی باشد، خیر اینطور نیست. مجتبی در خانواده فوق العاده صبور و مهربان است.
از اینکه امسال عید کنار شما هستند و به مانند پارسال به مسابقه نمی روند چه حسی دارید؟ قطعا شما و دخترتان خوشحال هستید که این اتفاق افتاده.
بله اتفاق خیلی خوبی ست و هر سه ما از این بابت خوشحالیم


کد مطلب: 127044

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/127044/گفت-وگو-زوروی-ایرانی-همسرش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir