به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۲۷۰۶۴

صدور حکم ۶ماه زندان برای فرزند کروبی

گروه سیاسی: برای محمدحسین کروبی به دلیل انتشار نامه حجت‌الاسلام کروبی کیفرخواستی به اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شده است.
محمد جلیلیان در تماس با ایلنا، با اعلام خبر صدور حکم ۶ ماه حبس تعزیری برای حسین کروبی عنوان کرد: حجت الاسلام کروبی در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۵ خطاب به رییس‌جمهور نامه‌ای نوشت و در آن متذکر شد که تقاضای اجرای قانون اساسی و اعمال قانون در مورد خودش را دارد و تقاضا کرد که توسط دادگاه صالحه به اتهاماتش رسیدگی شود. او افزود: این نامه توسط خود حجت‌الاسلام کروبی تنظیم و امضا شده بود. پس از آن گزارشی توسط مقامات امنیتی به دادسرای مستقر در اوین داده می‌شود مبنی بر اینکه با توجه به شرایط حصر حجت الاسلام کروبی افرادی اقدام به خروج نامه مورد اشاره کرده‌اند و در همین راستا برای محمدحسین کروبی فرزند ارشد حجت الاسلام کروبی کیفرخواستی به اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد.

وکیل کروبی یادآور شد: به همین دلایل هم قرار مجرمیتی برای محمدحسین کروبی صادر شد و به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه گزارش شد. او ادامه داد: جلسه کوتاهی در همین راستا در دادگاه برگزار شد و موکلم اعلام کرد که انتشار نامه ارتباطی به من ندارد و نویسنده نامه شخص حجت‌الاسلام کروبی است اما مقام قضایی و بازپرس و دادستان انتشار این نامه را از مصادیق جرم اقدام تبلیغی علیه نظام برشمردند و نهایتا در جلسه رسیدگی در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ آقای کروبی مجددا دفاعیات خود را مطرح کرد.

جلیلیان یادآور شد: من هم در دفاع از موکلم مطرح کردم که کاتب و نویسنده این نامه حجت‌الاسلام کروبی است و نامه مورد اشاره ارتباطی به موکلم ندارد اما مقام قضایی با توجه به شرایط حجت‌الاسلام کروبی از حیث انتشار نامه در فضای مجازی اتهام فرزند ایشان را تبلیغ علیه نظام در نظر گرفت و محمد حسین کروبی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. او ادامه داد: روز گذشته مورخ ۲۲ اسفند ۹۵ من در دادگاه حاضر شدم و رای موکلم به من ابلاغ شد. همان دیروز هم مراتب اعتراض به دادنامه را کتبا و در ذیل دادنامه اعلام کردم و در مراحل بعدی لایحه مستدل و مشروح خود را به دادگاه می دهیم و امیدواریم در مرحله تجدیدنظرخواهی آنچه حق و عدالت است اجرا و فرآیند دادرسی منصفانه منجر به اتخاذ تصمیمی قانونی شود. وکیل حسین کروبی گفت: بر اساس آیین‌نامه دادرسی کیفری پرونده بعد از وصول اعتراض به دادگاه تجدیدنظر می‌رود و انتظار داریم دادگاه طی یک جلسه رسیدگی دلایل اعتراض را مورد بررسی قرار دهد البته ما نمی‌دانیم پرونده به کدام شعبه تجدیدنظر می‌رود.