به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۲۷۰۹۴

جشن جهانی نوروز بر پا می‌شود

گروه جامعه: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور نمایندگان ۱۲ کشور فارسی زبان در ۶ فروردین در کاخ گلستان تهران خبر داد.
 محمد حسن طالبیان در نشست خبری برگزاری نوروزگاه‌ها و جشن جهانی نوروز اظهار داشت: امسال با توجه به اضافه شدن پنج کشور فارسی زبان به پرونده جهانی نوروز در تاریخ 6 فروردین با مشارکت 12 کشور - جشن جهانی نوروز در کاخ موزه جهانی گلستان با حضور مسئولان ارشد کشور از جمله معاون اول رییس جمهور برگزار می‌شود.

نمایش آیین‌ سنتی و کهن ایرانی رقص شمشیر سیستانی
وی ادامه داد: همچنین در روز 5 فروردین نیز بازی چوگان را در فرح آباد خواهیم داشت و در ادامه برگزاری جشن نوروز موسیقی‌های محلی از خراسان شمالی به اجرا در می‌آیید، همچنین نمایش آیین‌های سنتی و کهن ایرانی و نوروزی چون رقص شمشیر سیستانی را خواهیم داشت.

پیشنهاد برگزاری گردشگری نوروزی
معاون میراث فرهنگی یادآور شد: به هر حال برخی کشورهای به دلیل غرابت فرهنگی از جمله کشورهای عربی با یکدیگر برنامه‌های آیینی دارند، بنابراین برگزاری جشن نوروز نیز بهترین فرصت برای گردهم آمدن کشورهای فارسی زبان است، بطوریکه برخی از کشورها پیشنهاد برگزاری گردشگری نوروزی را مطرح کردند.

نظافت پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی
همچنین در این نشست خبری، فرهاد عزیزی - مدیر پایگاه‌های جهانی میراث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با اشاره به 21 پایگاه‌ جهانی میراث فرهنگی ایران اظهار داشت: روز 20  اسفند نظافت پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی در سراسر کشور اجرا شد و امسال نیز متصدیان پایگاه‌های جهانی لباس یکدست خواهند داشت و راهنمایان داوطلب نیز تحت آموزش هستند.