کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیرکل حزب مردم‌سالاری:

روحانی گزینه نهایی اصلاح‌‌طلبان نیست

24 اسفند 1395 ساعت 17:29

گروه سیاسی: دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت که روحانی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ نیست.


مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردم سالاری در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 اسفند) پارلمان در جمع خبرنگاران درباره اینکه عارف گفته است روحانی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان است، گفت: شنیده‌ام برخی گفته‌اند فراکسیون امید به روحانی رأی داده و قرار است از وی در انتخابات ریاست جمهوری‌ آینده حمایت کند. وی افزود: تا این لحظه فراکسیون امید نه در مجمع عمومی و نه در شورای مرکزی و نه هیئت رئیسه‌ای پیرامون انتخابات بحثی نداشته‌اند، هرچند که ممکن است در نهایت به این جمع‌بندی برسیم اما تا این لحظه چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.


کواکبیان ادامه داد: امروز صحبت کردیم و قرار شد که بعد از تعطیلات نوروزی حتماً یک نشست برگزار کنیم و مجمع عمومی فراکسیون امید نظرش را درباره انتخابات اعلام کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود گزینه نهایی اصلاح طلبان آقای روحانی است، می‌خواهم بگویم که چنین چیزی نیست، زیرا اولاً شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ نشستی درباره انتخابات نداشته است و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از همه احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شده اما اشخاصی در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و گفته‌ایم در این باره شورای هماهنگی باید نظر دهد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکنون هیچ نظری درباره انتخابات ریاست جمهوری نداده و بعداً درباره آن صحبت می‌کنیم، گفت: غیر از این اصلا اگر شورای هماهنگی هم نظر دهد، 50 حزب اصلاح طلب خارج از شورای هماهنگی نیز داریم اما نباید بگوییم که گزینه نهایی اصلاح طلبان آقای روحانی است.زیرا اصلاح طلبی یک گفتمان است و مطالبات و حساب و کتابی دارد. هر کسی نمی‌تواند بگوید ما گزینه نهایی تعیین کرده‌ایم.

وی درباره احتمال کاندیداتوری خودش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: بسیاری از خبرنگاران به من مراجعه کرده و پرسیده‌اند که می‌خواهیم کاندیدا شویم یا خیر، کنگره حزب مردم سالاری تصویب کرده که ما بیاییم و شورای مرکزی حزب نیز بر این موضوع اصرار دارد اما بنده به آنها گفته‌ام که در حال رایزنی با بزرگان هستم و 15 فروردین کنفرانس مطبوعاتی خواهم داشت و موضع خود را اعلام می‌کنم؛ اینکه آمدنم در انتخابات ریاست جمهوری قطعی است یا خیر را تکذیب می‌کنم، زیرا در حال مشورت هستم. کواکبیان درباره رد درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در جلسه علنی مجلس، گفت: آقای لاریجانی عملاً حمایتش از قالیباف را نشان داد.


کد مطلب: 127103

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/127103/روحانی-گزینه-نهایی-اصلاح-طلبان-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir