به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۲۷۱۰۵
وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات برای بگیر و ببند نیست

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز یکی از کالاهای مهمی که از ایران صادر می‌شود کالای امنیت است، گفت: وزارت اطلاعات و دستگاه اطلاعاتی را برای بگیر و ببند درست نمی‌کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز یکی از کالاهای مهمی که از ایران صادر می‌شود کالای امنیت است، گفت: وزارت اطلاعات و دستگاه اطلاعاتی را برای بگیر و ببند درست نمی‌کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ظهر امروز در همایش "انتخابات 96 و مشارکت همگانی" اظهار داشت: خدا را سپاسگذارم که به بنده توفیق داد تا لحظاتی در خدمت مردم بزرگوار اصفهان حضور داشته باشم و سلام گرم رئیس جمهور را خدمت شما ابلاغ می‌کنم. وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند "امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هستند"، افزود: کسی که یکی از این دو نعمت را از دست دهد ارزش آن را درک می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: امروز علی‌رغم دسیسه دشمنان، ایران به تعبیر رهبر انقلاب از امنت بی‌بدیل برخوردار است، مجموعه دستگاه‌های امنیتی کشور با حمایت رهبر انقلاب و مردم این توفیق را داشته‌اند که امنیت لازم را در کشور برقرار کنند. علوی با بیان اینکه وظیفه نظام حکومتی است که امنیت را برای کشور فراهم کند، گفت: خدایا خود می‌دانی که هدف ما از برقراری حکومت اسلامی رقابت بر سر قدرت و پرکردن جیب‌مان از ثروت نیست بلکه هدف ما عمل به تعلیمات دینی و زنده نگه‌داشتن دین است تا بندگان خدا احساس امنیت کنند. حکومت اسلامی موظف است که احساس امنیت را فراهم کند. امنیت همراه با سرور و آرامش در روایات ما آمده است، پیامبر اسلام فرمودند "خیر و برکتی در کشور نخواهد بود مگر با امنیت و سرور"، باید با لبخندی ناشی از آرامش این امنیت را برقرار کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اگر امنیت در جامعه برقرار شد به شکوفاسازی فرهنگ و ایمان جامعه می‌انجامد، گفت: در این صورت بر ایمان مردم افزوده می‌شود، همچنین وقتی امنیت و نشاط در جامعه باشد بستر برای جوانه‌زدن شکوفه‌های ایمان و دین‌داری نیز فراهم می‌شود. علوی خاطرنشان کرد: در اسلام به هیچ‌کس اجازه داده نمی‌شود که کرامت انسانی را فراموش کند، بنابراین هرجا که حرمت گذاشتن به انسان‌ها بالاتر برود امنیت درون‌زا در جامعه بالاتر می‌رود و این حرف امام علی (ع) است. وقتی کرامت انسان بالاتر برود هنجارهای اجتماعی پایین می‌آید چراکه بسیاری از خلاف‌ها و ناهنجاری‌ها ناشی از عقده‌های شخصیتی و آسیب‌هایی است که شخصیت افراد در جامعه به آن دچار هستند.

وزیر اطلاعات گفت: اسلام شکستن شخصیت دیگران و تحقیر را حرام اعلام کرده است، تحقیر افراد سبب آسیب‌دیدن جامعه می‌شود. اسلام به امنیت روانی جامعه اهمیت زیادی داده و هرچیزی که به ناامنی جامعه سبب شود به جز تخریب نتیجه دیگری ندارد، باید اضافه بر وجود امنیت در جامعه، آحاد جامعه امنیت حاضر را لمس کنند. وی با اشاره به امنیت نرم افزاری گفت: می‌توان با ایجاد امنیت درون‌زا با اراده خود افراد، امنیت را در جامعه ایجاد کرد، اگر ما با راهکارهای نرم‌افزاری و استفاده از روش‌های علمی در جهت برقراری امنیت تلاش کردیم امنیت سفید و پایدار را ایجاد خواهیم کرد.

علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات امروز با بنیه بسیار قوی علمی این رویکرد را اتخاذ کرده است. وزارت اطلاعات و دستگاه اطلاعاتی را برای بگیر و ببند درست نمی‌کنند بلکه برای این ایجاد می‌شود که بدون بگیر و ببند عوامل ناامنی در جامعه را با اقدامات علمی و راهکارهای چاره اندیشانه مدیریت و رفع کند. وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد امروز با هدایت رهبرانقلاب، ارتش و سپاه، دستگاه قضایی، مدیریت سیاسی کشور، شورای امنیت ملی و همه دستگاه‌های موثر با یکدیگر هم‌افزا هستند و رهبر انقلاب نیز از این موضوع اظهار خرسندی کرده‌اند. ما نیز خدا را شکر می‌کنیم که بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان رهبر انقلاب بنشانیم.

علوی با بیان اینکه ثمره این هم‌افزایی دستگاه‌ها همدلی بی‌بدیلی است که رهبری از آن یاد می‌کنند، اظهار داشت: نتیجه آن طی مسیر عقلانیت و امنیت است که چارچوب امنیت حریم خصوصی افراد و امنیت فراگیر را نیز حفظ می‌کند. وی با بیان اینکه نیت‌خوانی و بازی‌کردن با آبروی مردم که محصول یک عمر زحمت آن‌هاست ممنوع است، گفت: باید تمام توان خود را به کار ببریم تا مردم آرامش و امنیت داشته باشند. وزیر اطلاعات با بیان اینکه بازی با آبروی مردم و ارعاب در دل آن‌ها معصیت است، گفت: ارعاب وسیله‌ای برای مدیریت دشمن و بازدارندگی است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری کار اطلاعاتی اخلاق‌محور در جامعه تصریح کرد: زمانی که با دشمن می‌جنگیم باید از اعراب استفاده کنیم اما زمانی که با مردم روبه‌رو هستیم باید کار اطلاعاتی اخلاق محور را استفاده کنیم. علوی گفت: امروز یکی از کالاهای مهمی که از جمهوری اسلامی صادر می‌شود کالای امنیت است. یکی از موثرترین مولفه‌های امنیت اضافه بر هم‌افزایی دستگاه‌ها حضور مردم در راهپیمایی‌ها، نمازهای جمعه و صندوق‌های رای است. هرچقدر امنیت بیشتر شود حضور مردم پای صندوق‌های رأی پررنگ تر و مشارکت بیشتر می‌شود، در انتخابات سال 94، 8 ماه قبل از انتخابات از همکاران خود خواستیم که نخستین خلافی که از یک فرد کاندیدا صورت می‌گیرد به وی تذکر دهند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: سال آینده انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پیش‌رو داریم، اگر تخریب‌های این انتخابات مدیریت شود طبیعی است که برکات بسیاری خواهیم داشت و اگر رعایت نشود ضربه‌هایی که به وحدت جامعه وارد می‌شود، هزینه‌ای را برای نظام ایجاد می‌کند که جبران‌ناپذیر است. علوی گفت: افراد نباید در انتخابات اقدام تخریبی علیه کسی انجام دهند. باید از تخریب کاندیداها پیشگیری شود چراکه سبب خدشه‌دار شدن وحدت جامعه می‌شود. امروز جامعه ما به یک بلوغ سیاسی رسیده که می‌داند برای رسیدن به هدف نیاز به تخریب دیگران نیست. امیدوارم با رهنمودهای مقام معظم رهبری انتخاباتی برگزار شود که برای کشور و انقلاب ما یک سرمایه اجتماعی باشد.