به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۲۷۱۳۱

«رگ ‌خواب» همایون شجریان به بازار آمد

گروه فرهنگي: آلبوم موسیقی فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله با آهنگسازی سهراب پورناظری و صدای همایون شجریان و آهنگ‌سازی سهراب پورناظری منتشر شد.
به گزارش ایرنا، آلبوم موسیقی فیلم «رگ خواب» افزون بر موسیقی متنِ فیلم، دارای چهار قطعه با کلام ازجمله «آهای خبردار»، «رگ خواب»، «ابر می‌بارد» و «گریه می‌آید مرا» با شعرهایی از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولانا است.این اثر را ارکستر موسیقی فیلم SIF بلغارستان اجرا کرده و طهمورث پورناظری، هوشیار خیام و شِین کاراسکو تکنوازان آن هستند.

همچنین حمید نعمت الله، کارگردان فیلم «رگ خواب» که در جشنواره‌ فیلم سال جاری به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، گویندگی متنِ این اثر را به عهده داشته است.دیوید گارنر (آهنگساز برجسته‌ آمریکایی)، بردیا کیارس (آهنگساز و رهبر ارکستر) و آرین کشیشی (آهنگساز و نوازنده‌ بیس) هم تنظیم کنندگان این اثر بوده اند.

قطعه های باکلام این اثر که از طریق سامانه ریتمو به صورت انحصاری در فضای مجازی در دسترس است، متأثر از فضاهایِ متفاوتی ست که این دو هنرمند پیش از این در آثارشان تجربه کرده بوده اند.قطعه‌ «رگ خواب» را می‌توان در ادامه‌ تجربه‌ تیتراژ پایانی فیلم «آرایشِ‌غلیظ» دانست.بخش‌ هایی از موسیقی بی‌کلامِ این اثر نیز متأثر از فیلم‌های دوران کلاسیک اروپا است و در قسمت‌هایی از آن نیز از ارکستراسیون غربی بهره گرفته شده است.

ناگفته نماند این فیلم که به زودی اکران عمومی آن آغاز خواهد شد با بازی لیلا حاتمی و کوروش تهامی در سی‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر نمایش داده شد و لیلا حاتمی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آنِ خود کند. همایون شجریان و سهراب پورناظری به تازگی آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» را نیز منتشر کرده‌اند.آلبوم موسیقی «رگ خواب» به صورت نسخه اصلی از طریق فروشگاه های معتبر عرضه کالاهای فرهنگی و هنری سراسر کشور و نیز سایت ریتمو به آدرس اینترنتی «ritmo.ir» در دسترس علاقه مندان است.