به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۱۲۷۳۷۸

توصیه انتخاباتی یک فعال اصلاح طلب

گروه سیاسی: دکتر حمید رضا جلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: 

۱) من می گویم ما اول از مخاطبان خود می توانیم بیاموزیم. یعنی از آنها سوال کنیم که شما درباره انتخابات ۹۶ چه نظری دارید؟ ممکن است سخنان خوب داشته باشند آنرا در گروه دوستان و یا فامیل به اشتراک بگذارید.

۲)ممکن است مخاطب شما سخن ایجابی نداشته باشد اما از اوضاع دل پری داشته باشد. در میان این سخنان شکوه آمیز ممکن است پیشنهاد های عملی پیدا شود، آنرا به اشتراک بگذارید. من نیز تشنه شنیدنشان هستم.

۳)وقتی انتقاد ها تمام شد از مخاطب خود می توان پرسید حالا در ۹۶ چه باید کرد؟ تعداد زیادی معتقد به شرکت در انتخابات هستند، این مخاطبان به رغم نارضایتی اقتصادی راحتتر از روحانی دفاع می کنند. ولی از آنها در خواست کنید چون حامیان روحانی خوشبختانه از امکانات عمومی تبلیغاتی محروم اند، فقط به رای دادن خودتان به روحانی اکتفا نکنید و در گروه های تلگرامی دوستان و فامیل را به شرکت در انتخابات دعوت کنید.

۴) غیر از بحث های فوق ما دو جور می توانیم با مخاطبان خود «بحث فعال» بکنیم. یک جور صحبت سلبی است. یعنی به مخاطبان خود بگوییم اگر از فرصت انتخاباتی استفاده نکنیم و یک آدم عاقل و پخته و غیر مردم انگیز را به ریاست جمهوری نفرستیم، ایران می تواند به سرنوشت فعلی ونزوئلا روبرو شود. خالی بندی سیاسی می تواند مثل دوره مهرورزی آسیب های جبران ناپذیر به کشور بزند.

۵) ما ایجابی هم می توانیم با مخاطبان خود صحبت کنیم. بگوییم ما به روحانی رای می دهیم چون قدرت «برجام سازی» دارد. برجام سازی به چه معنا؟ شما یادتان هست موضوع هسته ای به یک مساله بحران زا و ایرانسوز تبدیل شده بود و روحانی در ۹۲ قول داد که موضوع هسته ای را در قالب یک برنامه جامع مشترک (در چارچوب بازی برد برد) به پیش خواهد برد. و برد. و ایران را وارد مرحله آواربرداری کرد- خداییش باید از او در این جهان و منطقه لغزنده دفاع کنیم.

۶) الان هم ایران برای حل ابرچالشهایش به برجام مشترک نیاز دارد. یعنی به یک برنامه جامع که «همه ارکان حکومت» و «همه جناح های کشور» بر سر آن اجماع کنند تا بتوان با این چالشهای ایرانسوز (مثل بیکاری، بحران ریزگردها و…) روبرو شد. روحانی نشان داده که ضعف دارد اما در برجام سازی کارنامه موفقی دارد.