به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۲۷۵۱۱

نجات 110 هموطنِ محصور در جازموریان

نجات 110 هموطنِ محصور در جازموریان
کروه حوادث: تیم‌های واکنش سریع و امدادی جمعیت هلال‌احمر کرمان در چهار روز گذشته و به دنبال طغیان جازموریان؛ لحظه‌ای دست از امدادرسانی نکشیده و تنها در کمتر از 24 ساعت گذشته موفق به نجات 110 تن از دیگر هموطنان محصور در جازموریان شده‌اند.

علی گنج‌کریمی با اعلام این خبر گفت: جست‌وجوها برای نجات سایر محصوران در جازموریان ادامه دارد؛ اما از آنجا که این منطقه بسیار وسیع است و بیشتر افراد به صورت فصلی و برای تغذیه دام‌های خود در این منطقه حاضر شدند؛ لذا هیچ‌ اطلاعات دقیقی از تعداد ساکنان منطقه وجود ندارد و هلال‌احمر نیز همچنان در منطقه در حال جست‌جو برای یافتن محصوران است.

وی با اعلام انجام 4 سورتی پرواز برای نجات محصوران در منطقه جازموریان، افزود: متاسفانه به علت شرایط جوی نامساعد کمک‌رسانی با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو است و با همه اینها 10 تیم امدادی شامل 32 نفر از شهرهای بم، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج، جیرفت و عنبر آباد ، کرمان 2 تیم واکنش سریع هلال‌احمر در 4 روز گذشته بی‌وقفه در حال جست‌وجو برای یافتن محصور شدگان در جازموریان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان با اعلام امدادرسانی به 90 خانوار، اظهار کرد: تا کنون 450 تن از هموطنان از خدمات امدادی لازم بهره برده و 50 تن نیز اسکان اضطراری داده شدند و قریب به 100 تخته پتو و 350 قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

به گفته وی برای نجات هموطنان محصو در جازموریان تا کنون 10 خودرو مجهز و کمک‌دار و 2 دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.

وی با اظهار تاسف از بی‌توجهی مردم منطقه به هشدارهای هلال‌احمر و نمایندگان سازمان مدیریت بحران، اظهار کرد: متاسفانه محاصره شدگان به اختیار خود و برای حفظ و نگهداری دام‌ها، حاضر به ترک منطقه نشدند.

لازم به ذکر است حوضهٔ آبریز جازموریان از شمال توسط کوه‌های لاله‌زار، جبال بارز و کوه شهسواران از حوضهٔ آبریز کویر لوت، و از جنوب توسط رشته کوه‌های زاگرس (کوه‌های بشاگرد) از حوضهٔ آبریز دریای عمان و خلیج فارس جدا می‌شود و بخشی از اراضی این حوضه را مناطق کوهستانی دشتها و کوهپایه‌ها و باتلاقها و شوره‌زارها تشکیل می‌دهد و به سبب فقدان پوشش گیاهی مناسب در اراضی حوضه، به هنگام بارندگی سیلاب‌های شدیدی به راه می‌افتد که باعث می‌شود تا آبهای حاصل از بارندگی کمتر در زمین نفوذ کند و لذا بارش‌های اخیر در سراسر کشور، منجر به طغیان این حوضه آبگیر شده است.
مرجع : ایلنا