به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۴ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۱۲۷۷۱۸
نماینده آمریکا در سازمان ملل: هدف ما، سپردن بشار اسد به عدالت است

واشنگتن: رفتن «بشار اسد» اولویت ماست

گروه بين‌الملل: نماینده آمریکا در سازمان ملل موضع چند روز پیش خود در قبال بشار اسد را تغییر داد و گفت که حذف رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، همیشه اولویت آمریکا بوده و خواهد بود.
واشنگتن: رفتن «بشار اسد» اولویت ماست
به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکی هیلی»، چند روز پس از اتخاذ موضعی ‌بی‌سابقه در خصوص رئیس‌جمهور سوریه، باز هم به روال سابق آمریکایی ها بازگشت و از لزوم کنار رفتن «بشار اسد» سخن گفت. هیلی چند روز پیش گفته بود که حذف اسد از قدرت، دیگر اولویت آمریکا نیست؛ همان روز «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم در ترکیه گفته بود که مردم سوریه باید سرنوشت رئیس‌جمهورشان را مشخص کنند.

امروز نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، سعی کرد از موضعی که به مذاق ساختار قدرت در واشنگتن خوش نمی‌آید، کوتاه بیاید. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص اینکه «آیا حذف بشار اسد از قدرت، از اولویت‌ها کنار رفته یا نه» گفت: «او همیشه اولویت ماست؛ هدف ما، سپردن بشار اسد به عدالت است؛ وی باید هزینه جنایاتی که در حق ملت خود مرتکب شده را بپردازد؛ اسد یک جنایتکار جنگی است و (حذف وی از قدرت) همیشه اولویت ما است.»

وی افزود: «اسد کماکان مانعی بر سر راه صلح در سوریه است؛ می‌خواهیم به روس‌ها بفهمانیم که باقی نگه داشتن (بشار) اسد در قدرت، چقدر خطرناک است.» نیکی هیلی از یک جنبه دیگر تعامل با روس‌ها بر سر پرونده سوریه هم سخن گفت و ادامه داد: «علاوه بر این‌ها، باید برای بیرون راندن ایران از سوریه و از بین بردن نفوذ ایران در این کشور، به ایران و روسیه فشار بیاوریم.» نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل به تقابل اراده‌ها در سوریه هم پرداخت و گفت: «بشار اسد نمی‌خواهد (از قدرت) کنار برود ولی ما هم حمله به وی را قطع نخواهیم کرد.»