به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۴ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۱۲۷۷۷۳

10 کشته در انفجار در مترو سن پترزبورگ

گروه بین‌الملل: منابع خبری گزارش دادند که انفجار در ایستگاه مترو شهر سن پترزبورگ روسیه موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر شده است.
10 کشته در انفجار در مترو سن پترزبورگ
بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، گزارش‌هایی درباره مجروح شدن چند نفر در این حادثه منتشر شده است. در دقایق اولیه، خبرگزاری «اسپوتنیک» تعداد زخمی‌شدگان این حادثه را حداقل 10 نفر گزارش کرد. دقایقی بعد خبرگزاری «تاس»، تعداد تلفات این حادثه را 10 کشته اعلام کرد. با گذشت کمتر از 20 دقیقه از وقوع این حادثه، خبرگزاری اینترفکس تعداد کشته‌شدگان این حادثه را 10 نفر و تعداد زخمی‌شدگان را 50 تن گزارش کرد.

نیروهای امدادرسان به خبرگزاری «تاس» گفته‌اند که در حال رسیدگی به گزارشات در خصوص مشاهده دود در این منطقه هستند اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند. علاوه براین، خبرگزاری «اسپوتنیک»‌، از وقوع انفجار دوم در یک خودرو در نزدیکی یکی دیگر از ایستگاه‌های مترو سن پترزبورگ خبر داد. انفجارها در دو ایستگاه «سنایا پولشاد» و «موسسه تکنولوژی» رخ داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین اعلام کرد که در میان زخمی‌شدگان این انفجارها چند کودک نیز هستند. بنا بر این گزارش، نیروهای امدادرسان در حال تخلیه ایستگاه مترو هستند. در دقایق اولیه، هفت ایستگاه این خط مترو تعطیل شدند. دقایقی بعد خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که تمامی ایستگاه‌های متروی شهر سن‌پترزبورگ تعطیل شدند. کاخ کرملین نیز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در جریان این انفجارها قرار گرفته است.

رئیس‌جمهوری روسیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان اعلام کرد که با سران نهادهای امنیتی روسیه در این رابطه صحبت‌ کرده است. پوتین همچنین تأیید کرده که این حادثه تلفات داشته اما هنوز علت دقیق وقوع آن مشخص نیست. وی افزود، تمام احتمالات در این خصوص در حال بررسی است،‌ از جمله تروریستی بودن این حادثه. دفتر مطبوعات متروی سن‌پترزبورگ اعلام کرد که یکی از انفجارها بر اثر منفجر شدن یک وسیله انفجاری در یکی از قطارها رخ داده است.

نیروهای پلیس تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف ایستگاه‌های متروی این شهر اتخاذ کرده‌اند. «ویکتور اوزروف» رئیس کمیته امنیت و دفاعی پارلمان روسیه اعلام کرد، این حادثه تمام نشانه‌های تروریستی بودن را داراست. این انفجارها درست در زمانی رخ داده که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه میزبان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در سن‌پترزبورگ بود. فرماندار سن‌پترزبورگ در اظهاراتی در این رابطه، تعداد 50 زخمی را در این حادثه تأیید کرد.