به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۲۷۹۴۲

پایگاه شعیرات بطور کامل منهدم شده است

گروه بین‌الملل: یکی از نیروهای پایگاه هوایی الشعیرات حمص امروز اعلام کرد که موشک‌های توماهاک آمریکا خسارات شدید و گسترده‌ای را به این پایگاه و تمامی تجهیزات داخل آن وارد کردند.
 
به گزارش ایسنا، این منبع در پایگاه هوایی الشعیرات اظهار داشت: تمامی جنگنده‌های پایگاه هدف قرار گرفته و می‌توان گفت که آنها به شکل کامل منهدم شده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد، آتش ناشی از این حملات موشکی همچنان در پایگاه الشعیرات ادامه دارد. رامی عبد الرحمان، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز امروز از تخریب تقریبا کامل این پایگاه هوایی با تمامی جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی داخلش خبر داد و گفت: باند فرودگاه، آشیانه جنگنده‌ها، انبار سوخت و ساختمان سامانه دفاع هوایی این پایگاه به شکل کامل تخریب شدند.

چاوش‌ اوغلو: مداخله نظامی آمریکا بجا بود
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به حمله موشکی آمریکا علیه سوریه گفت: ما مداخله نظامی آمریکا علیه سوریه را بجا و در زمان مناسب می‌دانیم. مولود چاووش‌اوغلو، اعلام کرد: اکنون ایجاد مناطق امن در سوریه بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است. وی افزود: باید حکومت اسد درباره اقدامات خود در داخل این کشور مورد بازخواست قرار می‌گرفت. اما در گذشته در این باره اقدامات لازم انجام نگرفت. بیایید همبستگی ملی سوریه را ایجاد کنیم. باید با هماهنگی و همکاری گامهای آتی را در مساله سوریه مشخص کنیم.

او افزود: با وزرای خارجه فرانسه و آلمان تماس تلفنی داشته و با وزیر خارجه انگلیس نیز گفت و گو خواهم کرد. هم چنین به دنبال گفت‌وگو با همتایان آمریکایی و روسی خود هستیم. احتمال افزایش روند مهاجرت پناهجویان وجود دارد. چاووش‌اوغلو اضافه کرد: در حال حاضر رایزنی‌های لازم میان وزارت خارجه ترکیه و سفیر آمریکا در آنکارا وجود دارد. هم چنین در داخل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اطلاعات مورد نیاز به اشتراک گذاشته می‌شود. در حال حاضر درباره اشتراک اطلاعات درمورد سوریه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.    وی ادامه داد: باید یک روند انتقالی سیاسی بدون حضور اسد ایجاد شود. تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش خواهیم داد.