به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۱۲۷۹۶۵

تازه‌ترین واکنشها به حمله آمریکا به سوریه

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور فرانسه خواهان ادامه عملیات نظامی آمریکا در سوریه شد. در همین حال گفته می شود ارتش روسیه هنگام حملات موشکی آمریکا، سامانه‌های موشکی اس 300 و اس 400 را غیرفعال کرده بود! وزارت دفاع روسیه گفته است: فقط ۲۳ موشک از میان ۵۹ موشک به پایگاه الشعیرات اصابت کرده است. نمی‌دانیم ۳۶ موشک دیگر کجا سقوط کرده است!
 جاستین ترودو، نخست وزير كانادا در بيانيه‌اى گفته كشورش كاملا از حمله "محدود و متمركز بر كاهش توانايى اسد براى حمله شيميايى" حمايت مي‌كند.   
 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفته است که "مسئولیت کامل این روند برعهده دولت سوریه است". دبیر کل ناتو افزوده: "هر گونه استفاده از تسلیحات شیمیایی غیرقابل قبول است و چنین اقدامی نمی تواند بی پاسخ باشد و کسانی که مسئول این قبیل اقدامات هستند باید پاسخگو باشند." گفته شده که دبیر کل ناتو از سوی وزیر دفاع آمریکا در جریان این حمله قرار گرفته بود.  
 وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفته است: "ما در حال ارزیابی نتیجه حملات هستیم. برآوردهای اولیه نشان می دهد که این حمله به شدت به جنگنده های سوری، تجهیزات و ساختارهای هوایی در پایگاه هوایی شعیرات خسارت وارد کرده و یا آنها را نابود کرده است. این حمله توان دولت سوریه را در بکارگیری تسلیحات شیمیایی کاهش داده است."