به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۱۲۸۰۷۳

بخشودگی جرایم وام‌های زیر 10‌میلیون

گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در پایان سال 95 حدود 800 میلیارد تومان از جرایم وام‌های زیر 10 میلیون تومان بخشوده شد.
 
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و محمدباقر نوبخت در کمیسیون حضور یافتند تا توضیحاتی درباره عملکرد اولیه بودجه سال 95 ارائه دهند، که خوشبختانه عملکرد آنها با توجه به اینکه منابع دولت نسبت به سال 94 حدود 40 درصد افزایش یافته، مثبت بود. وی با بیان اینکه عملکرد بودجه 95 نسبت به قانون مصوب حدود 95 درصد بود، افزود: در پایان سال نگرانی‌هایی مبنی بر کسری بودجه حدود 15 درصدی وجود داشت، که احتمالاً ناگزیر به برداشت از صندوق توسعه ملی بودیم، اما خوشبختانه بخش مالیات، گمرک و فروش نفت توانست مصارف انتهای سال را بدون برداشت از صندوق توسعه ملی به انجام برسانند.

*پرداخت 15 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران در سال 95

تاجگردون ادامه داد: در بخش مصارف عمرانی با توجه به مجوزهایی که مجلس در اختیار دولت قرار داده بود، با صدور و انتشار اوراق دولت توانست 15 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران، 2 هزار و 500 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری‌ها و 8 هزار میلیارد تومان بدهی بیمه را پرداخت کند. وی یادآور شد: اگر چه حجم اوراق و تعهدات افزایش یافت، اما حداقل برای چند ماه مطالبات پیمانکاران از دستگاه های اجرایی پرداخت شد.

*بخشودگی جرایم وام‌های زیر 10 میلیون تومان در پایان سال 95

تاجگردون با بیان اینکه تبصره 35 اصلاحیه بودجه 95مربوط به تأدیه بدهی بانک‌ها به بانک کشاورزی و دولت و بخشودگی وام‌های زیر 100 میلیون بررسی شد، افزود: با توجه به اینکه در دولت در پایان سال 95 آیین‌نامه اجرایی بخشودگی جرایم وام‌های زیر 100 میلیون تومان به تصویب رسید، سیستم مضاعفی به سیستم بانکی وارد شد و بر اساس گزارشات اولیه حدود 800 میلیارد تومان از بدهی و معوقات مردم به سیستم بانکی بخشوده شده و حدود هزار و 600 میلیارد تومان منابع به سیستم بانکی بازگشت. وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 95، معوقات وام‌های زیر 10 میلیون تومان بخشوده شد که امیدوارم در طول سال 96 منابع به گونه‌ای شود که تمامی وام‌های زیر 100 میلیون تومان بخشیده شوند.