به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۱۲۸۱۱۶

آلمان خواستار کناره‌گیری بشار اسد شد

گروه بين‌الملل: سخنگوی دولت آلمان با تاکید بر اینکه بشار اسد نمی تواند در دراز مدت در راس دولت سوریه باقی بماند خواستار کناره گیری وی شد.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که یک راه حل صلح آمیز و پایدار کننده برای سوریه با وجود اسد در راس این کشور در دراز مدت قابل تصور نیست. وی همچنین تاکید کرد که  البته این غیر واقع بینانه است که انتظار داشته باشیم و امیدوار باشیم که ریاست جمهوری اسد همین فردا پایان یابد. زایبرت اطمینان داد که دولت آلمان می خواهد همه اقدامات لازم را انجام دهد تا به این ترتیب یک روند دوران انتقالی در سوریه آغاز شود. اسد نمی تواند در میان مدت در راس دولت سوریه باقی بماند. این موضع طولانی مدت مرکل و دولت آلمان بوده است.

انگلیس به دنبال تحریم بیشتر روسیه و سوریه
وزیر خارجه انگلیس از تلاش دولت این کشور برای وضع تحریم های جدید و بیشتر علیه مقام های ارشد روسیه و سوریه در جریان نشست وزرای خارجه گروه هفت که قرار است در ایتالیا برگزار شود خبر داد. «بوریس جانسون» گفت: ما در خصوص امکان وضع تحریم های بیشتر به خصوص علیه برخی از شخصیت های نظامی سوریه و همچنین برخی از شخصیت های نظامی روسیه که در تلاش های ارتش سوریه مشارکت و همکاری داشته اند هستیم. گفتنی است «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز گذشته با اعلام خبری مشابه گفت که کشورش به دنبال وضع تحریم هایی علیه روسیه و ایران به علت حمایت از دولت سوریه است.