کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش خبرگزاري خاص درباره بازداشتي‌ها

21 فروردين 1396 ساعت 23:10


گروه سياسي: خبرگزاری تسنیم كه به يكي از نهادهاي نظامي منتسب است در گزارشي نوشت: اخیراً بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب اخباری گسترده را در فضای رسانه‌ای مبنی بر بازداشت تعدادی از ادمین‌های تلگرامی منتشر کرده‌اند. اما پشت‌پرده کانال‌های تخریب‌گر و شایعه‌پراکـَن و ادمین‌های بازداشت‌شده چه‌کسانی هستند؟ کدام دستگاه داخلی به محتوای تلگرام دسترسی دارد؟

در این خبر به پشت‌پرده این موضوع پرداخته می‌شود:‌ در هیاهو و ازدحام روزهای پایانی سال 95، خبری کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که با وجود اهمیت بالا چندان به چشم نیامد؛ ماجرا از این ‌قرار بود که در روزهای پایانی اسفند، مدیران (ادمین‌های) چند کانال تلگرامی متعلق به جریان اصلاحات و حامی دولت از جمله اصلاح‌طلبان‌نیوز، اصلاحات‌نیوز، مجمع اصلاح‌طلبان و... به‌واسطه فعالیت‌های مخرب خود توسط نهادهای نظارتی بازداشت و بازجویی شدند.

از فردای آن روز موضع‌گیری جریان حامی دولت علیه این اقدام ضابطان قضایی آغاز شد. این کانال‌ها در تخریب شخصیت‌های انقلابی، نهادهای انقلابی، توهین به مسئولان، تخریب و شایعه‌پراکنی نسبت به قوه قضائیه و... ید طولایی داشته و به‌نوعی نسخه داخلی کانال‌های ضدانقلاب و در تعامل با این کانال‌ها بودند.

اما خبر کوتاهی که در سکوت خبری منتشر شد، این بود که کانال‌های تلگرامی مورد نظر که در زمان بازداشت مدیران آن به‌همراه محتوای منتشره حذف شده بودند، در کم‌تر از 24 ساعت به‌همراه محتوای قبلی، عیناً به تلگرام بازگشت؛ درحالی که مدیران آن در بازداشت بودند. شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از متهمان این پرونده، به‌واسطه اطلاعاتی که از داخل کشور در اختیار آنها قرار گرفته بود، اقدام به اخاذی و دریافت حق‌السکوت از افراد حقیقی و حقوقی کرده‌اند.

سؤال این است که این اطلاعات چگونه در اختیار این ادمین‌ها قرار گرفته تا اقدام به اخاذی کنند؟ کدام نهاد و دستگاه در داخل کشور، دسترسی فنی به محتوای تلگرام و سرورهای آن دارد که به‌سرعت کانال‌های حذف‌شده و محتوای آن را بازمی‌گرداند؟ دولت و وزارت اطلاعات در برخورد با آن و همچنین دخالت آشکار تلگرام در فضای داخلی و حتی انتخابات چه عکس‌العملی از خود نشان داده‌اند؟

گفتني اينكه، رييس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتي امروز در واكنش به بازداشت مديران مسئول كانالهاي اصلاح طلب گفت: بعضی‌ها می‌گویند اقتصاد را باید لمس کرد، آزادی را هم باید لمس کرد. معنا نداره کسی به خاطر حمایت از شخص‌، گروه و جناح  زندان شود. یکی از شیوه هایی که بعضی به کار می برند این است که طرف را میخواهند مثلا شنبه بازداشت کنند، پنجشنبه بازداشت میکنند تا امكان دادن وثيقه نباشد. به قول خودشان اب خنک خوردن مستحب است! این‌ها در شب تعطیلات یک مشت جوان را دستگیر کردند، وزیر اطلاعات در گزارشی گفت آن‌ها جرمی انجام نداده‌اند. الان هم من تاکید می کنم وزیر کشور ، اطلاعات و دادگستری باید پی گیری کنند به من گزارش کتبی بدهند. اميدوارم گزارش اولیه اي كه به من دادند درست نباشد در غير اين صورت موضوع را من به مردم خواهم گفت.


کد مطلب: 128117

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128117/گزارش-خبرگزاري-خاص-درباره-بازداشتي-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir