به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۲۸۱۳۹
آقای مدیری! چرا در دوران احمدی‌نژاد دلسوزی‌تان گُل نکرد؟

چرا مديري سوگلي صداوسيما شده؟

چرا مديري سوگلي صداوسيما شده؟
گروه فرهنگي: هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، بسیاری از اتفاقات در کشور بیشتر رنگ و بوی انتخابات می گیرند. مهران مدیری کمدین مشهور که چندی است با برنامه ی «دورهمی» به صداوسیما برگشته است، نیز ظاهرا علاقه ای ندارد از این قاعده مستنثی باشد.

همه چیز از سخنان تند و تیز و کنایه آمیز مدیری به محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در آذرماه شروع شد، فردی که حین مذاکرات هسته ای و و حصول توافق به یکی از محبوب ترین چهره‌هاي ایران بدل شده است. مدیری با لحنی طعنه آمیز که بسیاری او را تکه پرانی به ظریف تلقی کردند، گفت: «ما حتی نمی‌توانیم تصورش را کنیم که یه عده با چه جرأتی به عملیاتهای بی بازگشت در جنگ می‌رفتند. اگر ما بودیم چه می‌کردیم؛‌ امروز که شرایط کاملاً عادیه جواب آن دل و جرأتهای خارق العاده را با سازشکاری و منفعت طلبی می‌دهیم. اگر دل و جرأت بعضی از کارها را ندارین؛ چرا پستهایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می‌خواهد! تو که نمی‌توانی بتمرگ خانه‌ات!». این سخنان پر از نیش و کنایه اما بی پاسخ نماند، بسیاری در فضای مجازی مدیری را مورد عنایت خود قرار دادند، انتقادات آنچنان اوج گرفت، مدیری که ادعا دارد مردی نیست که نسبت به سخنانش توضیحی به مخاطبش بدهد، روی آنتن شبکه یک از تفاسیری که از سخنانش شده بود، اعلام برائت کرد.
 
اما ظاهرا مدیری به هر دلیلی قصدی برای پایان دادن به این ماجرای دو پهلو سخن گویی اش را نداشت. سخنان چندین باره ی او که بوی انتخابات از آن به مشام مخاطب مي‌رسید، سخت بینندگان «دورهمی» را آزار داد. او پس از چندین نوبت تاختن به دولت روحانی، اخیرا در 14 فروردین گفت: «اگر انرژیها مثل چهارسال قبل و زمان انتخابات بود الان بوی نفت بیشتری توی سفره ها میپیچید و مردم جنوب حداقل دو سه روز در سال از آسمان آبی سهمی داشتند....دلیل اینهمه تنبلی رو هنوز دانشمندا نتونستن پیدا کنن ممکنه ارثی باشه و ژنتیکی یا خودخواسته.»
 
مدیری که ظاهرا تاب انتقاد مخاطبان خود را ندارد، گلایه‌هاي مردم از مردی که واژه «پاچه خاری» را در جامعه مصطلح کرد، به رسانه ها نسبت داد و آنان را به شکل توهین آمیزی «قلم فروش» خطاب کرد.
 
شاید برخی به خاطر نداشته باشند اما مروری هر چند اندک به روند برنامه سازی مدیری، نشان مي‌دهد که این نخستین بار نیست که او همگام با سفارش دهندگان، سوژه سازی مي‌کند. سریال نقطه چین که در سال 83 و اواخر دولت اصلاحات از رسانه ملی پخش مي‌شد، در یکی از قسمت‌هاي خود بینندگان را با معرفی شخصیتی به نام «شهرام» که نام «شهرام جزایری» را در آن زمان به ذهن هر کس متبادر مي‌کرد، شوکه کرد. «شهرام» بر طبق روایت مدیری، در پشت صحنه ی بسیاری از اتفاقات و تعداد زیادی از کاندیداها بود. این خاصیت و ویژگی مدیری را شاید بتوان همرنگ شدن با جماعت و دویدن به هر سویی که باد وزید، دانست، چه اینکه در روزهای اوج محبوبیت دکتر ظریف، مدیری، ایشان را پیش از آغاز توزیع «شوخی کردم»، به لوکیشن دعوت کرد و تمام و کمال، حض کامل از تبلیغاتی که توانسته بود از حضور وزیر خارجه بدست آورد، برد.
 
از عجایب روزگار است، مردی که در چندین سال اخیر همواره با صداوسیما بر سر آگهی و مسائل مالی دچار درگیری و تنش بوده، این روزها چطور اینچنین به برنامه ای روتین که همواره مورد تنفر او بوده، دل بسته است؟ «دورهمی» ای که بارها او صداوسیمای کم بینننده را به شکلی کاملا عیان تهدید به پایان برنامه کرده است و این روزها پس از وقفه‌ای اندک در ایام عید، مجددا در حال پخش است.
 
جدا از این مسائل، مدیری همواره در 25 سال گذشته برنامه هایی چه در صداوسیما و چه در شبکه‌ی خانگی در حال پخش داشته است، چرا او یکبار هم در طول 8 سال مدیریت معجزه هزاره سوم، آن روزها که داد و فغان مردم از سوء مدیریت درآمده بود، لب به دلسوزی و اعتراض نگشود؟ البته شاید برای این کمدینِ به زعم خود همه چیز دان و خاص که از پول‌هاي بیت المال در صداوسیما برج و بارویی برای خود به پا کرده، تورم 45 درصدی دیروز و 9 درصدی امروز توفیقی نداشته باشد.
 
ممکن است برخی براین باور باشند که مدیری همچون که خود مدعی است، دلسوزانه این سخنان را به زبان مي‌آورد، اما سوابق برنامه سازی‌هاي او و اظهارات این طناز، حکایت از آن دارد که «خیر»! شاید پای قصد و غرض و قول و قرار دیگری در میان است. مضاف بر آن، اگر مدیری در همه ی ادوار، اظهار دلسوزی کند و نسبت به شرایط انتقاد کند، امر بسیار مثبت و تحسین برانگیزی است، اما زمانیکه در یک دوره ی خاص، او در چندین نوبت مدام حرفی را تکرار مي‌کند، هر فردی به سادگی مي‌تواند منشا آن را حس کند. ای کاش، او حتی المقدور نگاهی به برخی از دوستان سینمایی خود که برچسبِ «پاچه خارِ قدرت» به آن ها خورده، مي‌انداخت و برنامه و آبروی سی ساله اش که ثمره ی سال ها زحمت و فعالیت است، اینقدر ارزان به حراج نمی گذاشت.
مرجع : انتخاب

ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۱۱:۵۵
ایشون همانند عمو پورنگ خودش را سوزاند.
دقیقا پس از پیروزی دکتر روحانی دربرنامه کودک عمو پورنگ رفت کلید دروغ را نشان دادو همان لحظه او سوخت و دیگر نتوانست بعد از آن خودش را جمع کند (درست بعد از پیروزی دکتر روحانی با نماد کلید) منتهی در دوران درخشان دولتهای نهم و دهم که نابسامانی های آن را میشد با نمادهای مختلف نشان داد کاری به او نداشتند.
آقای مدیری هم در همان مسیر رفت و ازچشم افتاد.
دقیقا شروع سیاسی کاری های برنامه دورهمی با توهین زشت به وزیر امور خارجه و مذاکرهکنندگان قهرمان هسته ای دکتر روحانی شروع که اگر همان زمان برخورد مناسب با او شده بود یک برنامه فکاهی جرات توهین های بعدی را نمی کرد .
این کار صدا وسیما است وقتی برنامه ای جا می افتد از آن سواستفاده می کند.
آقای مدیری ساعتهای زیبا در دستتان چه قیمت است منتهی از آنطرف نگران مردم شدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (350738)
es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۱۴:۰۸
به نظر بنده همان حرفی که سحر قریشی در مورد سریال علی البدل گفته در مورد مهران مدیری هم صدق می کند. (350741)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۱۹:۴۱
مدیری یه زمانی میانه رو بود و حتی با سیما قهر کرد اما حالا خودشو ب افکار حاکم بر سیما نفروخته؟؟!! (350749)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ۰۹:۲۹
مهران مدیری آخه چکاره است که در مورد روحانی و ظریف نظر بده

مدیری اکثر برنامه هاش سفارش کانون قدرت بوده (350764)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ۱۵:۰۱
عزیزم توفیر نه توفیق
"البته شاید برای این کمدینِ به زعم خود همه چیز دان و خاص که از پول‌هاي بیت المال در صداوسیما برج و بارویی برای خود به پا کرده، تورم 45 درصدی دیروز و 9 درصدی امروز توفیقی نداشته باشد." (350798)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ۱۷:۰۸
ظاهرا ایشان دوره ای به افسرده گی که نوعی بیماری روانی است دچار بوده و روزی که ایشان در یکی از فیلمهایش به کوروش کبیر که در قرآن هم ازو به احترام باد شده بی احترامی کرد ، فهمیدم ایشان علاوه بر مشکلات روانی احتمالا یا به خاطر مشتی پول هر سفارشی ولو توهین به بزرگی چون کوروش کبیر را می پذیرد و یا اینکه تعصبات عقب مانده قومی هم دارد (350813)