به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۲۸۱۶۳
در نخستین روز نام‌نویسی چه گذشت؟

حاشیه‌های ثبت‌نام نامزدان ریاست‌جمهوری

حاشیه‌های ثبت‌نام نامزدان ریاست‌جمهوری
گروه سیاسی: نخستین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حاشیه های جالبی به دنبال داشت که از جمله این حاشیه ها نام نویسی داوطلب بیکار، نام نویسی دوقلوها و نام نویسی فردی سالمند با تن پوش منقش به پرچم ایران بود.
 
به گزارش ایرنا، نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز(سه شنبه) با دستور وزیر کشور آغاز شد. پیش از آغاز نام نویسی ، داوطلبی که خود را نگهبان یک کارخانه کاشی سازی در میبد معرفی می کرد پشت درب ورودی تالار بزرگ کشور ایستاده بود تا برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شود. او به خبرنگاران گفت دارای مدرک دیپلم اقتصاد است و تا کنون سه دوره پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است.

وی افزود: طرح مسکن دلواز، اشتغالزایی و پرورش شترمرغ، کاهش سن بازنشستگی، انتقال آب از خلیج فارس به یزد و میبد و شفاف سازی درآمدهای تامین اجتماعی از برنامه های من است. پس از آغاز نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، نخستین داوطلب حسین عامری سیاهویی بود که می گفت از بندرعباس برای نام نویسی آمده و دارای تحصیلات حوزوی است.
او بیان کرد: هدفش از نام نویسی در انتخابات شکستن بن بست های پیش روی کشور است و برای این کار برنامه هایی دارد.
دومین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شهردار شهری در استان خراسان شمالی بود که می گفت از بجنورد آمده ام دانشجوی دکترای مدیریت اجرایی هستم.

حسین حسنی که اکنون شهردار شوقان است به خبرنگاران گفت: هدف من از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری رفع مشکلات اقتصادی مردم است. سومین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری جوان بیکاری بود که از بروجرد برای نام نویسی به ستاد انتخابات کشور آمده بود و به خبرنگاران می گفت: آمده ام که اگر رییس جمهور نشوم حدالاقل شغلی بدست بیاورم چون متاهل هستم و شغل ندارم.

این جوان که خود را محمد رافع بروجردی معرفی کرد به خبرنگاران گفت: در صورتی که رییس جمهور شوم به هر شهروند ایرانی 300 هزار تومان یارانه نقدی می دهم. یکی از حاشیه های نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری حضور فردی سالمند با تن پوش منقش به پرچم ایران و نوشته ای با مضمون اینکه نوکر ملت ایران هستم بود که خطاب به خبرنگاران می گفت من رای بالایی در بین مردم دارم و قطعا رای می آورم.

نخستین داوطلب زن انتخابات ریاست جمهوری نیز اوایل صبح امروز به ستاد انتخابات کشور آمد و به خبرنگاران گفت: از تبریز آمده ام و دارای دکترای علوم سیاسی و قضایی هستم و در دانشگاه های اروپا تدریس می کنم. وی هدف خود از حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتن رییس جمهور زن در طول 40 سال گذشته عنوان کرد و گفت: می خواهم همه بدانند که خانم ها نیز می توانند رییس جمهور باشند همانطور که امام خامنه ای فرمودند زن رهبر نیز می تواند باشد. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می کنید صلاحیت شما توسط شورای نگهبان تایید می شود اظهارکرد: ویژگی رجل سیاسی را در خود می بینم و به همین دلیل به اینجا آمده ام. امیدوارم صلاحیت من تایید شود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای مدیریت کشور دارید؟ گفت: فعلا پاسخی به سوالات شما نمی دهم، پس از تایید صلاحیت برنامه هایم را می گویم. او در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه اسم کوچک شما چیست و چند سال دارید افزود: خانم ها سن خود را اعلام نمی کنند، اسم من نیز دکتر سیده میرفتاح است. پس از تایید صلاحیت اسم کوچکم را به خبرنگاران می گویم.

وی همچنین به خبرنگاران گفت: در صورتی که رییس جمهوری شوم 50 درصد کابینه من مرد و 50 درصد زن خواهند بود. او در خصوص تعداد هوادارانش نیز گفت: هواداران زیادی دارم به طوری که صبح زود سراغ من آمده بودند که خانم دکتر برای نام نویسی خواب نمانی. تا ساعت سه بامداد امروز نیز برای حضور در انتخابات مذاکره می کردم. حضور برادران دوقلو در ستاد انتخابات کشور از دیگر حاشیه های نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود که این دوقلوها که حسین و حسین سیدخانی نام داشتند به خبرنگاران گفتند توافق کرده ایم حسن در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کند و حسین معاون اول شود.

از حاشیه های دیگر نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می توان به حضور داوطلبی اشاره کرد که می گفت علاوه بر نام نویسی در این انتخابات، نامزد مجلس پنجم شورای اسلامی نیز بوده است. وی در پاسخ به سوال های مختلف خبرنگاران درباره FATF از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد و پاسخ به آن را به بعد از بررسی صلاحیت ها موکول کرد.

سید مصطفی میرسلیم نامزد نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با پوشیدن لباس کارگری به ستاد انتخابات کشور آمد و در انتخابات نام نویسی کرد. وی هدف از پوشیدن لباس کارگری را تلاش برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت عنوان کرد و افزود: من امروز لباس کار و تلاش به تن کردم تا همانطور که روزی با همراهی و خلاقیت جوانان متخصص این مرز و بوم موتور ملی را پس از طراحی و نمونه سازی به تولید انبود رسانم، چرخ تولید ملی را نیز به کارآفرینی و نوآفرینی از رکود نجات دهم.

اعظم جبلی دومین داوطلب زن بود که در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.
او که متولد 1361 است در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آمده ام تا بگویم یکبار هم که شده باید مملکت دست زن ها باشد و شعار من «یکبار هم زن ها» است. علی میبدی کوچکترین داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بود که 20 سال سن داشت و می گفت به نمایندگی از متولدین دهه 70 در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده ام.

وی به خبرنگاران گفت: آمده بگویم در ایران آنقدر آزادی و دمکراسی وجود دارد که یک جوان 20 ساله نیز می تواند در انتخابات نام نویسی کند. مهدی خزعلی نیز داوطلب دیگری بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد. هنگام حضور وی در ستاد انتخابات کشور تعداد زیادی از عکاسان خبری در درب ورودی ایستاده بودند و او را صدا می زدند تا به سمت دوربین های آنان نگاه کند.

سیدمحمد خادمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۱۹:۳۹
شکی نیست از اولین برنامه های دولت بعد اصلاح نظام هماهنگ حقوق و ارائه لایحه مدیریت خدمات کشوری جدید و لایحه قانون انتخابات به شکلی که هر فردی نتواند کاندیدای ریاست جمهوری شود البته بدون نگرش جناحی یا جنسیتی (350748)