به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۴ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۱۲۸۲۷۴
نوبت آن‌ها هم می‌رسد

واکنش دادستان به اظهارات احمدی‌نژاد

گروه سياسي: دادستان کل کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان یزد از برنامه‌های دستگاه قضایی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی و مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی موجود فضایی نامن است گفت بر خورد با مسائل فضای مجازی از موضوعات مهمی است که زیر ساخت آن در اختیار قوه قضاییه نیست و مسئولان امر و وزارتخانه ها باید در مواجهه با این اسیب ها ستاد بحران تشکیل دهند و به این موضوعات رسیدگی کنند . دادستان کل کشور با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه بر ایجاد فضای سالم شاداب امید بخش و قانونمند در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه و ارزشمند در کشور تاکید کرد و گفت امروز دشمن برموضوع انتخابات ایران تمرکز کرده است و دستگاه قضایی این موضوع را رصد می کند و تلاش داریم با ایجاد فضای سالم اجازه ندهیم از این شبکه ها سوء استفاده شود.

منتظری در پاسخ به اظهارات برخی که می گویند چرا مدیر فلان کانال و شبکه را دستگیر کرده اید گفت ما مدارک و شواهدی داریم که اینها برای انتخابات ما برنامه ریزی داشته اند و الان بنا نیست که این مدارک را افشا کنیم چرا که مسائل خلاف عفت عمومی و مسائل امنیتی را ما نمی توانیم علنی کنیم و بر همین اساس ما وظیفه داریم که برخورد کنیم و دستگیر کنیم فارغ از اینکه به کدام جناح و گروه سیاسی وابستگی داشته باشند. دادستان کل کشور افزود گاهی به ما می گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرفهایی را زده است، فلان جا حرف های دیگری زده، ما می گوییم نوبت آن ها هم می رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم.

حجه الاسلام منتظری گفت قوه قضاییه هیچگاه بی دلیل و بی مدرک کاری نمی کند و بر اساس قانون عمل می کند و وظیفه ما بر حسب قانون برخورد است و انتظار ما از دستگاههای اجرایی این است که با ما همکاری کنند. دادستان کل کشور خاطر نشان کرد برای ما این جناح و ان جناح ندارد و مقام قاضی و قضاوت اینچنین نیست که بدون دلیل و به خاطر وابستگی جناحی برخورد کند. دادستان کل کشور اظهار امیدواری کرد در استانه انتخابات همه دستگاها و جریانات سیاسی و همه دلسوزان نظام ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی و قوانین و موازین شرعی و قانونی شاهد فضایی شاد و امید بخش برای حضوری حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

* گفتني اينكه، احمدي نژاد روز دوم فروردین در یک سخنرانی در مسجدي در شهر اهواز گفت: «کسانی که فکر می کنند ملت نمی‌فهمند، نفهم‌ترین افراد روی زمین هستند. این چه سلطنتی است که در وجود بعضی‌ها پیدا شده،... بسیج شدید تا به ملت بگویید یارانه‌ها بد است و انجام ندهید؟ ۹۷ درصد چیزی را می‌خواهند، تو چرا خلاف ملتی؟ ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند، تو می‌فهمی، همین ملت تو را بالا آورد.»