کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واژه هواپیمای مرجوعی وجود خارجی ندارد

25 فروردين 1396 ساعت 16:33

گروه اقتصادی: وزیر راه در پاسخ به پرسشی مبنی بر حواشی اخیری که برای وی ایجاد کرده‌اند، گفت: کشور ما دچار یک شکاف اجتماعی است و این شکاف اجتماعی حواشی‌ ایجاد می‌کند.


به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه به دلیل وجود این شکاف اجتماعی هر آبادانی در ایران تبدیل به یک مسئله سیاسی می‌شود، گفت: در این شرایط کاری از دست ما بر نمی‌آید و باید با صبوری و حوصله بیشتری از این فرآیند عبور کنیم چرا که ظرفیت سیاسی شدن مسائل در ایران بیش از اندازه است.وی با تاکید بر ایجاد نظامات حرفه‌ای در بخش رسانه اظهار داشت: معتقدم نکته مهم این است که باید نظامات حرفه‌ای در رسانه داشته باشیم و ایجاد نظامات حرفه‌ای در بخش رسانه باید به شکل جدی‌تری پیگیری شود و کمک کنیم این نظامات شکل بگیرد.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همانطور که نظامات حرفه‌ای در مهندسی و در پزشکی وجود دارد باید کمک کنیم خود اهالی رسانه یک نظام حرفه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بدون رسانه اساسا توسعه امکان‌پذیر نیست اظهار داشت: وقتی توسعه یک کشور می‌تواند امکان پذیر باشد که رسانه‌های آزاد و مستقل داشته باشد و خبرنگاران آزاد و شجاع در آن رسانه فعال باشند.وی ادامه داد: اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات برای کشور باید وجود داشته باشد و معتقدم این موضوع اصل توسعه است.آخوندی با بیان اینکه توسعه در ایران به عمران و آبادانی تنزل پیدا کرده است، گفت: اصل توسعه شهروندی و توسعه پذیری انسانی و ملت است و برای تحقق این امر نیاز است بر روی بحث های آزادی تمرکز داشته باشیم.

وی افزود: معتقدم مشکلی که در این بین وجود دارد بحث پرسشگری درست است. مساله اصلی پرسشگری است و باید سوال‌های اصلی به طور صحیح مطرح شود.آخوندی با اشاره به حواشی حیات دولت که اخیرا رخ داد، گفت: در حالی که مهم‌ترین اتفاق صنعت هوانوردی در حال رخ دادن است و بزرگ‌ترین پروژه نوسازی ناوگان هوایی در حال انجام است آیا واقعا سوال اصلی مرجوع بودن هواپیماها است؟وی ادامه داد : اگر در موتورهای جستجوگر واژه مرجوعی بودن هواپیما را جستجو کنیم می‌بینیم که مفهوم هواپیمای مرجوعی وجود خارجی ندارد و کل سابقه استفاده از این واژه به 2 الی 3 رسانه ایرانی برمی‌گردد.

آخوندی گفت:‌ معلوم است که پرسش‌های نوسازی ناوگان هوایی در این شرایط پرسش‌های دیگری است. این که چگونه می‌توانیم سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم. چگونه می‌توانیم وارد رقابت‌های بین المللی شویم و چگونه می‌توانیم در منطقه قدرت پیدا کنیم. حال برخی از رسانه‌ها این پرسش‌های اساسی را کنار می‌گذارند و بر روی سوالاتی که اساسا یک سوال واهی است تمرکز می‌کنند.وی گفت: اساسا مفهوم هواپیمایی مرجوعی در جهان وجود خارجی ندارد اما می‌بینیم که عده‌ای اصرار بر این مسئله دارند .در حالی که بارها هم پاسخ آنها داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایران نقش رسانه بسیار مهم است اما در کنار آن پرسشگری صحیح هم از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: باید پرسشگری به سمتی برود که ابهامات را روشن کند وگر نه پرسش‌های جنجالی منجر به ایجاد جدل می‌شود و جامعه را دچار شکاف می‌کنند و به حل مسائل هم کمکی نخواهند کرد.آخوندی با بیان اینکه پیش از اینکه وارد دولت شوم در رسانه‌ها فعال بودم اظهار داشت: خود را یک فرد مطبوعاتی می‌دانم و معتقدم اصلی‌ترین بحث در رسانه، پرسشگری در جهت تبیین حقیقت است و گرنه پرسشگری جدلی کمکی به توسعه ایران نمی‌کند بلکه می‌تواند شکاف اجتماعی را افزایش دهد.وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکل ما این است که پرسشگری تبدیل به مجادلات لفظی شده است و این در حالی است که رسانه بزرگ‌ترین سهم در توسعه کشور را دارد چرا که رسانه‌ با انسان‌ها سروکار دارد و نه با کالبد.


کد مطلب: 128314

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128314/واژه-هواپیمای-مرجوعی-وجود-خارجی-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir