به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۲۸۳۴۸

خودروی کیاریو2018 رونمایی شد/عكس

گروه اقتصادي: شش ماه بعد از معرفی کیا ریو هاچ بک 2018 حالا ریو سدان 2018 نیز برای نخستین‌بار رونمایی شده است.
 
 
کیا ریو 2018 ؛ اقتصادی‌تر از قبل 

اواسط سال 95 و به صورت دقیق‌تر سپتامبر 2016 بود که نسل چهارم ریو برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد. اما محصولی که کیا در فرانسه معرفی کرد، نسخه هاچ‌بک ریو بود. در آخرین روزهای سال 2016 نیز کیا نسخه صندوقدار ریو را به دور از هیاهوی رسانه‌ای در کره‌جنوبی رونمایی کرد. کیا ریو، که در کره جنوبی با نام اختصاصی K2 و ظاهری کاملا متفاوت با سایر بازارها فروخته می‌شود، حالا با مدل صندوقدارش به آمریکا رفته است تا نخستین رونمایی رسمی‌اش را در نیویورک جشن بگیرد.
 
کیا ریو 2018 ؛ اقتصادی‌تر از قبل 

طول کلی ریو سدان 2018 معادل 4.38 متر است که یعنی تنها 1.5 سانتیمتر از نسل قبلی‌اش بیشتر دارد. فاصله محوری نیز با یک سانتیمتر افزایش حالا به 2.58 متر رسیده است. این اعداد را اگر با ریو هاچ‌بک 2018 مقایسه کنیم، می‌بینیم که فاصله محوری هردو یکسان اما طول ریو سدان چیزی حدود 38 سانتیمتر از برادر هاچ‌بکش بیشتر است. این نکته را هم فراموش نکنیم که کیا هردو مدل ریو را عریض‌تر و ارتفاع تعلیق را هم کوتاه‌تر از قبل کرده است تا شاید هندلینگ نسل چهارم ریو بهتر از گذشته باشد.

با اینکه افزایش ابعاد ریو 2018 بسیار ناچیز است اما این کره‌ای همچنان یکی از جادارترین سدان‌های کوچک جهان است و سرنشینانش در قسمت جلو جلو باید منتظر فضای پا، سر و شانه بیشتری نسبت به گذشته باشند درحالیکه برای سرنشینان عقب فضای پا و شانه نسبت به گذشته بیشتر شده است. جالب است بدانید که در ریو 2018 حجم صندوق مدل سدان از حجم صندوق مدل هاچ‌بکش کمتر است! طوریکه ریو سدان حدود 388 لیتر و ریو هاچ‌بک حدود 493 لیتر گنجایش بار دارد و البته با خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به 929 لیتر هم می‌رسد.
 
کیا ریو 2018 ؛ اقتصادی‌تر از قبل 

ریو 2018 در بازار ایالات متحده در سه تیپ LX و S و EX فروخته می‌شود که هر سه به همان پیشرانه 4 سیلندر GDI نسل قبل مجهزند. در این پیشرانه قدرت و گشتاور به ترتیب 8 اسب‌بخار و 5 نیوتن‌متر کمتر از گذشته است اما در عوض هم مصرف سوخت بهتر شده و هم پاسخ پدال گاز سریع‌تر است. در جدول زیر مشخصات پیشرانه ریو صندوقدار 2018 را مشاهده می‌کنید.
 
 کیا ریو 2018 ؛ اقتصادی‌تر از قبل

ریو 2018 در وزن، کاهش اندکی داشته طوریکه با گیربکس دستی 3.6 کیلوگرم و با گیربکس اتومات نیز 6.8 کیلوگرم سبکتر از قبل است. مانیتور 7 اینچی لمسی، پشتیبانی از سیستم‌های Android Auto و Apple CarPlay، تشخیص صدا (UVO3)، 6 اسپیکر، بلوتوث، دوربین عقب، کاهش صدای ورودی به کابین، تعلیق بهبودیافته، کنترل پایداری (VSM)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، ترمزهای ABS، شش ایربگ و مهم‌تر از همه امکان سفارش ترمزهای اضطراری (AEB) از جمله بهترین ویژگی‌های ریو 2018 است. این خودرو از نیمه دوم 2017 وارد بازار می‌شود. هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است.