به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۸۵۲۱

ضرورت پایبندی به اخلاق در انتخابات

گروه سياسي: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت پایبندی به اخلاق در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت عهد کرده که یک انتخابات خوب و سالم برگزار کند؛ از این رو همه تلاش می‌کنیم تا در فضای انتخابات، تخلف اتفاق نیفتد و این مهم در جو اخلاقی سالمی برگزار شود.
ضرورت پایبندی به اخلاق در انتخابات
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین با اشاره به اینکه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باید یک انتخابات سالم، آزاد و فراگیر در ایران شکل بگیرد، افزود: تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری همواره بر همین موضوع بوده است. انتخابات باید با مشارکت حداکثری مردم انجام شود، مردم بدانند که در آینده ایران سهم دارند و انتخاب و رأی آنها تاثیرگذار است و حتی یک رأی می‌تواند آینده و سرنوشت کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
مردم به سلایق و دیدگاه‌های نامزدها دقت کنند
وی در ادامه با اشاره به اینکه افرادی که تایید صلاحیت می‌شوند، سلایق مختلفی دارند، افزود: « مردم باید این را بدانند که این موضوع اهمیت بسیاری دارد؛ در حقیقت یک بحث، گرایش سیاسی است و بحث دیگر سلیقه، دیدگاه و نظریه است که این موضوع بیشتر در مقوله‌های مربوط به توسعه اهمیت پیدا می‌کند.معاون رئیس جمهوری  با بیان اینکه «خوشبختانه کارنامه کاندیداهای ریاست‌جمهوری به لحاظ دیدگاهی و اجرایی مشخص است» گفت: مسئله مهم در انتخابات آن است که مردم آگاهی کافی داشته باشند که چه افرادی قرار است امور کشور را در آینده به دست بگیرند.
اصول انقلاب را زیر سوال نبریم
ابتکار با تاکید دوباره بر اینکه «رعایت اخلاق در انتخابات حائز اهمیت است» اظهار کرد: باید تلاش کنیم یک انتخابات سالم، خوب و اخلاقی رقم بزنیم، نه اینکه موفقیت در رقابت‌ها به هر قیمتی به دست بیاید و خدای ناکرده مبانی انسانی و اخلاقی را فراموش کنیم یا اصولی را که شالوده انقلاب اسلامی بر آن نهاده شده، به خاطر پیروزی خود نادیده بگیرم و زیر سوال ببریم.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد که این اتفاق ناخوشایند تحت هیچ شرایطی نیفتد و همه سعی کنند در چارچوب اخلاق عمل کنند؛ زیرا تفاوت انقلاب، انتخابات و سیاست‌ورزی در کشور ما با بقیه دنیا پایبندی به یک مجموعه اصول و چارچوب‌های اخلاقی است و مردم نیز می‌توانند نقش بسیاری در این زمینه داشته باشند.
مردم در مورد دولت روحانی قضاوت مثبتی دارند
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که «احتمال پیروزی روحانی در انتخابات چند درصد است؟» گفت: هنوز زود است در این باره قضاوت کنیم، ولی قوه تشخیص مردم بر اینکه دولت آقای روحانی و شخص رئیس جمهور برای بهبود وضعیت تلاش‌هایی داشته‌اند، خوب عمل می‌کند و از آنجا که مردم آگاه هستند که دولت یازدهم در دورانی سخت کار خود را شروع کرد اما توانست دستاوردهای خوبی داشته باشد، قضاوت خوبی خواهند داشت.
ابتکار در عین حال با بیان اینکه « هر کسی وارد عرصه عمل می‌شود و قرار است امتحان پس دهد، کارش با کمبودها و کاستی‌هایی همراه است» اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند کار من بیست و بی‌نقص است و اگر هم کسی این ادعا را مطرح کند، قطعا اشکالی در کارش وجود دارد. با وجود همه کاستی‌ها، مهم برآیند کار است که جهت‌گیری اصلی کار در شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی و محیط زیست رو به رشد و امیدوارکننده بوده است.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «دولت روحانی برای جوانان یک چشم‌انداز روشن‌تر از گذشته ترسیم کرده است» گفت: امیدوارم مردم با مشارکت بالا، امید و نشاط برای تعیین سرنوشت خودشان در صحنه انتخابات حاضر شوند و به ویژه جوانان کشور حضور جدی داشته باشند و با خیر و برکت رأی خود آینده و سرنوشت ایران را رقم بزنند.ابتکار در پایان در مورد احتمال تداوم ریاستش در سازمان محیط زیست در صورت پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: زود است در این باره حرف بزنم، ولی رئیس جمهوری منتخب خود درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند. باید صبر کنیم و ببینیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. مهم آن است که این دولت عهد کرده که یک انتخابات خوب برگزار کند.