به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۲۸۵۴۹

فضای سیاسی در پیشخوان امروز

گروه سياسي: روزنامه های 29 فروردین 96 به موضوعاتی چون فضای سیاسی جامعه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، رشد درآمد مالیاتی با اجرای نظام جامع گمرکی، خودکفایی ایران در 98 قلم کالای پزشکی و تجمع اعتراض آمیز مسکن پردیسی ها پرداخته اند.

روزنامه جام جم ضمیمه جام اقتصاد "سیلی واردات بر صورت صنایع روغنی" را تیتر کرد و نوشت: در فضای سیاسی جامعه در پیشخوان امروزحالی وجود تنگناهای مالی در صنایع روغن نباتی کشورمان و تعطیلی برخی از این واحدهای تولیدی توجه بسیاری از مشتریان این کالای اساسی و مسئولان را به خود جلب کرد که ظاهرا با توجه به سیاست‌های یک بام و دو هوای موجود در بخش‌های مربوط این روند ادامه خواهد داشت و در صورت نادیده گرفتن نیازهای اصلی، ممکن است اخبار نگران‌کننده‌تری هم در آینده به‌ گوش برسد.
 
این روزنامه همچنین با تیتر "تولید آماندور درامی عاشقانه در راه شبکه 3" از برنامه های آینده شبکه 3 خبر داد و در نهایت با تیتر " آرایش نیروهای سیاسی مواضع و اولویت ها" به بررسی فضای سیاسی جامعه پرداخت. 
 
روزنامه آرمان به تحلیل انتخاباتی سید عبدالواحد موسوی لاری پرداخت و تیتر" روحانی ناگفته ها را بگوید" را برگزید. 
 
روزنامه آفتاب با اشاره به رمزگشایی از مرحله جدید تخریب دلواپسان تیتر "حمله به هاشمی ها پس از عمل به وصیت آیت الله" را انتخاب کرد.  
 
روزنامه ابتکار به وضع نابسامان جامعه در فضای انتخاباتی پرداخت و تیتر " وضعیت مدارای سیاسی مناسب نیست" را برگزید.
 
رونامه اعتماد با شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور گفتگو کرده است و به نقل از وی تیتر« وزیر زن وعده روحانی است » را انتخاب کرد و نوشت: بیشترین سنگ اندازی ها از سوی زنان بود، تاوان دوران اصلاحات را می دهیم.
 
روزنامه ایران تیتر کوتاه ولی پر حرف " تخریب دولت بدون توقف" را انتخاب کرد.  
 
رونامه بهار با بررسی وضعیت دو نامزد اصلی اصولگرا ( قالیباف و رئیسی) تیتر " آمده اند که بمانند " را برگزید.
 
روزنامه صنعت بدون اشاره با وضعیت انتخاباتی کشور به هشدار معاون ترامپ به چین و کره شمالی اشاره کرد و " پایان صبر استراتژیک امریکا " را تیتر کرد.
 
روزنامه جوان برای نخستین بار یک موضوع  انتخاباتی ولی کاملاً متفاوت و جدید را مطرح کرد و " نامزد پوششی اتفاق جدید در انتخابات 96 " را تیتر زد. 
 
روزنامه جمهوری اسلامی به خودکفایی ایران در زمینه تولید کالای پزشکی اشاره کرد و به نقل از قائم مقام وزیر بهداشت با تیتر " ایران در 98 قلم کالای پزشکی خودکفا شد " بر روی پیشخوان مطبوعات رفت.
 
روزنامه خراسان با اشاره به بازار شنیده ها، تحلیل ها، مواضع انتخاباتی و البته بحث داغ صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری عنوان " تکذیب گمانه ها، اوج گیری تحلیل ها " را انتخاب کرد. 
 
دنیای اقتصاد با بیان رأی شکننده رفراندم تغییر نظام سیاسی به وضع جامعه ترکیه و حواشی سیاسی آن پرداخت و " صف آرایی حاشیه و متن در ترکیه " را تیتر زد.
 
روزنامه شهروند بدون اشاره به فضای انتخاباتی کشور ضمن گفتگو با بازماندگان حادثه سیل در آذر شهر و عجب شیر و درج  لحظات هولناک مرگ خانواده ها تیتر  " در ماتم سیل " را انتخاب کرد.
 
روزنامه فرهیختگان به فضای سیاسی دانشگاهها اشاره کرد و ضمن بیان نظرات رؤسای دانشگاه ها  تیتر " دانشگاه سیاسی باشد نه سیاست زده " را برگزید.
 
روزنامه قانون به گفتگوی خود با فرهاد اصلانی از یک روز بخصوص تا قبول نقش های کمدی پرداخت و"سینما کج دار و مریز جلو می رود " را تیتر کرد. 
 
روزنامه کیهان با بیان گزارش خبری تحلیلی " انضباط مالی دولت یازدهم از شعار تا واقعیت " را تیتر زد.
 
روزنامه مردم سالاری با اشاره به نظارت هیئت مرکزی بر انتخابات شوراهای کشور عنوان " رد شایعات فضای مجازی درباره صلاحیت داوطلبان شوراها " را مهمترین تیتر خود کرد. 
 
روزنامه وطن امروز ضمن بیان و طرح نظرات اصلاح طلبان درباره نامزدی اسحاق جهانگیری " وضعیت اضطراری " را تیتر زد. 
 
روزنامه اطلاعات به بهره برداری های جدید با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و  تیتر " بهره برداری از 10 پروژه عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی " را برگزید.