به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۲۸۶۲۵

دفاع دختر کلینتون از فرزندان ترامپ

گروه بین الملل: در بحبوحه درخواست‌ها از فرزندان رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه دیگر تحت حفاظت سرویس مخفی نباشند چلسی کلینتون، فرزند رئیس‌جمهور اسبق این کشور به دفاع از فرزندان ترامپ پرداخت.
دفاع دختر کلینتون از فرزندان ترامپ
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر به خاطر هزینه بالایی که صرف حفاظت از وی و خانواده‌اش می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته است.منتقدان گفته‌اند که مالیات دهندگان نباید هزینه این تدابیر حفاظتی را پرداخت کنند.چلسی کلینتون، دختر هیلاری و بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در این زمینه گفت: امنیت خانواده رئیس‌جمهور هرگز نباید سیاسی شود.وی افزود: از خواندن یادداشت‌هایی در این زمینه بسیار ناراحت شدم. حفاظت خانواده رئیس‌جمهور هرگز نباید سیاسی شود.

چلسی کلینتون در واکنش به توئیتی از جانب یاشار علی، روزنامه نگار آمریکایی گفت: برخی‌ها می‌گویند فرزندان تو نباید تحت حفاظت سرویس مخفی باشند. اگر یکی از آنها ربوده شود و یا مورد حمله قرار گیرد اصلا به بحران امنیت ملی که رخ می‌دهد اهمیت داده‌اید؟ترامپ به خاطر هزینه بسیار بالای حفاظت از اعضای خانواده‌اش از جمله دونالد ترامپ جونیور، اریک، ‌ایوانکا، ‌تیفانی و بارون که در آخرین طبقه برج ترامپ در نیویورک به همراه ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا زندگی می‌کنند مورد انتقاد قرار گرفته است.

براساس نامه اداره پلیس نیویورک به هیات این ایالت در کنگره برای حفاظت از بانوی اول و پسرش که در برج ترامپ اقامت دارند روزانه هزینه‌ای بین ۱۲۷ هزار تا ۱۴۶ هزار دلار از پول مالیات دهندگان صرف می‌شود.ایوانکا، دختر بزرگ ترامپ نیز به خاطر هزینه‌های بالای حفاظتش که از سوی سرویس مخفی تامین می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.ایوانکا، همسرش، فرزندانش و اریک ترامپ برای سفر به آلپ و اسکی کردن به ۱۰۰ مامور سرویس مخفی نیاز داشتند که براساس گزارش‌ها هزینه اجاره کردن تجهیزات اسکی و لباس برای ماموران سرویس مخفی حدود ۱۲ هزار و ۲۰۸ دلار بوده است.

از همه مهمتر گزارش شده که سرویس مخفی آمریکا برای سال آتی به ۶۰ میلیون دلار بودجه اضافی احتیاج دارد.روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: ۲۶.۸ میلیون دلار از این بودجه برای حفاظت از خانوداه ترامپ و خانه شخصی‌شان در برج ترامپ صرف خواهد شد در حالی که ۳۳ میلیون دلار دیگر برای هزینه‌های سفر رئیس‌جمهور، معاونش و رهبران کشورهایی که به آمریکا سفر می‌کنند، صرف خواهد شد.