به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۱۲۸۶۵۹

پرسپولیس بهترین تیم ایرانی در آسیا

گروه ورزشي: در رده‌بندی برترین باشگاه فوتبال آسیا، قهرمان جدید لیگ برتر ایران، بالاترین رده را در میان تیم‌های ایرانی دارد.
به گزارش تسنیم، در رده‌بندی برترین باشگاه‌های فوتبال جهان در پایگاه اینترنتی «فوتبال دیتا بیس» تیم فوتبال پرسپولیس تهران، قهرمان این فصل رقابت‌های لیگ برتر ایران با 1533 امتیاز در رده دهم برترین باشگاه‌های آسیا قرار دارد و در این رده‌بندی بالاترین تیم ایرانی در میان باشگاه‌های قاره کهن محسوب می‌شود.قرمزپوشان تهران با یک پله سقوط نسبت به ماه گذشته، همچنان در میان تیم‌های ایرانی رتبه نخست را دارند و در رده‌بندی جهانی هم در رده دویست‌وچهارم ایستاده‌اند.

پس از شاگردان برانکو ایوانکوویچ، همشهری آبی‌پوش آنها استقلال با 1528 امتیاز، دومین تیم ایرانی است که در رده‌بندی باشگاه‌های آسیایی در جایگاه پانزدهم قرار دارد و در رده‌بندی جهانی نیز رتبه دویست‌وبیستم را در اختیار دارد. جایگاه استقلالی‌ها نسبت به ماه گذشته، با دو پله صعود در رده‌بندی جهانی همراه بوده است.

رده‌بندی پنج تیم برتر ایران در رنکینگ سایت دیتابیس را در زیر مشاهده می‌کنید:
1- پرسپولیس (تهران) 1533 امتیاز، اول ایران، دهم آسیا و دویست‌وچهارم جهان
2- استقلال (تهران) 1528 امتیاز، دوم ایران، پانزدهم آسیا و دویست‌وبیستم جهان
3- تراکتورسازی (تبریز) 1507 امتیاز، سوم ایران، هجدهم آسیا و دویست‌و‌چهل‌و‌نهم جهان
4- ذوب‌آهن (اصفهان) 1480 امتیاز، چهارم ایران، بیست‌و‌سوم آسیا و سیصد‌و‌چهارم جهان
5- سپاهان (اصفهان) 1400 امتیاز، پنجم ایران، چهل‌و‌پنجم آسیا و پانصدوبیستم جهان

در رده‌بندی کلی باشگاه‌های جهان در سایت فوتبال دیتابیس باشگاه‌های رئال مادرید با 2070 امتیاز، یوونتوس با 2003 امتیاز، بایرن مونیخ با 2001 امتیاز، بارسلونا با 1936 امتیاز و اتلتیکومادرید با 1922 امتیاز اول تا پنجم هستند.در آسیا نیز الاهلی عربستان با 1619 امتیاز، جئونبوک موتوز کره جنوبی با 1617 امتیاز، الهلال عربستان با 1613 امتیاز و گوانگژواورگراند چین با 1592 امتیاز رده‌های اول تا پنجم را در اختیار دارند.