کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند خبر از سوريه بحران زده

روسی زبان دوم سوریه شد!

2 ارديبهشت 1396 ساعت 10:47

گروه سياسي: جانشين وليعهد عربستان سعودي با تمجيد از رئيس‌جمهور آمريکا، گفت: رياض در تلاش است تا روسيه را هم متقاعد کند که تمام کارت‌هايش را در منطقه براي ايران خرج نکند.


پایگاه خبری العالم: «محمد بن سلمان» جانشين وليعهد و وزير دفاع عربستان سعودي در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» به تمجيد از «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا پرداخت و در مورد اينکه چرا عربستان تلاش کرده روابط خود با روسيه را نيز بهبود بخشد، گفت: «هدف اصلي اين است که روسيه تمام کارت‌هايش را در منطقه خرج ايران نکند.»اين شاهزاده بانفوذ سعودي افزود: رياض براي متقاعد کردن روسيه، اخيرا «سياست‌هاي نفتي» خود را با مسکو هماهنگ مي‌کند و اين مي‌تواند «مهم‌ترين توافق اقتصادي براي روسيه معاصر باشد.»بن سلمان در بخش‌هاي ديگر اين مصاحبه به تشريح طرح‌هايش براي مدرن کردن اقتصاد و جامعه اين کشور پرداخته و گفته که مردم عربستان به دنبال وضعيت کنوني هستند.

روسی زبان دوم سوریه شد!
بشار اسد رئیس جمهور سوریه به منظور قدردانی از حمایت مسکو در جنگ با مخالفان، زبان روسی را به عنوان زبان دوم سوریه برای تدریس در مدارس معرفی کرد!!
 
توافق گروه "احرار الشام" با دولت سوریه برای آزادی ۵۰۰ فرد مسلح

احرار الشام
گروه "احرار الشام" اعلام کرد که به توافقی با دولت سوریه برای آزادی ۵۰۰ فرد مسلح دست یافته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد ابوزید، سخنگوی گروه احرار الشام اعلام کرد که مذاکرات برای آزادی ۵۰۰ فرد مسلح تکمیل شده و زندانیان ظرف چند ساعت آینده به منطقه‌ای در خاج از شهر حلب که تحت سیطره مخالفان است، خواهند رسید. ابوزید گفت: این اقدام در راستای توافق ویژه میان دو طرف برای تبادل اسرا است. ۱۲۰ تن از این زندانیان که در زندان‌های وابسته به دولت سوریه بودند، آزاد شدند و ۶۲ تن از این زندانیان حل و فصل اوضاع و ماندنشان در حلب را انتخاب کرده‌اند.


کد مطلب: 128733

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128733/روسی-زبان-دوم-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir