به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۲۸۷۳۵

صدا و سیما از اصولگرایان حمایت می‌کند

گروه سياسي: عضو فراکسیون امید از عملکرد اصولگرایان برای معرفی کاندیدای نهایی خود و تلاش برای رای آوری با استفاده از روانشناسی اجتماعی انتقاد کرد.
احمد مازنی در تحلیل فضای کنونی انتخابات اظهار کرد: هم‌اکنون فضای انتخابات از سردی که در هفته‌های گذشته داشته، خارج شده است ولی همچنان به نظر می‌رسد که افکار عمومی به اطلاعاتی نیاز دارد که آمادگی بیشتری برای ورود به عرصه انتخابات و انتخاب کاندیدای مورد نظر در آنها ایجاد کند.وی افزود: این برعهده دولت است که باید به درستی به مردم در مورد عملکردش گزارش بدهد و هم در عمل و هم در بیان نشان بدهد که همه سلیقه ها را در معرض تصمیم و رای قرار می دهد تا آنها به نتیجه و تاثیرگذاری رای خود در سرنوشتشان مطمئن شوند چراکه به طور قطع این اقدام موجب افزایش مشارکت مردمی و داغترشدن تنور انتخابات خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اخلاق سیاسی در ورود به انتخابات از ناحیه برخی جریانات سیاسی مراعات نشده است تصریح کرد: برخی با روشی پیچیده وارد عرصه انتخابات شده و با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنند کمااینکه می‌بینیم اصولگرایان افراد متعددی را به عنوان کاندیدا معرفی کردند که مردم را در مقام انتخاب دچار تردید می‌کند و اینکه با صراحت اعلام نمی‌کنند که کدام فرد کاندیدای واحد این جناح بوده نقض اخلاق سیاسی و انتخاباتی است تاجاییکه همین الان نیز معلوم نیست کدام فرد کاندیدای نهایی اصولگرایان است و این در حالی است که تا زمان برگزاری انتخابات زمان زیادی باقی نمانده است و مردم باید تصمیم بگیرند بنابراین این روش که این جناح بخواهد با روانشناسی اجتماعی در دقایق آخر از مردم رای بگیرد زیبنده مردم‌سالاری دینی در کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در فضای انتخاباتی کشور عدم رعایت حق، عدل، قانون و انصاف از ناحیه صاحبان قدرت و بیت‌المال است کمااینکه سازمان صدا و سیما که متعلق به هشتاد میلیون ایرانی، شهدا و انقلاب اسلامی است همیشه به صورت مشخص و بدون‌تعارف از اصولگرایان حمایت می‌کند با وجود اینکه هیچ‌گاه هم این حمایت نتیجه‌ای برای آنها به همراه نداشته است.

این نماینده اصلاح‌طلب فعال در نهاد قانونگذاری کشور در واکنش نسبت به انتقاد رئیسی از روند پخش برنامه‌های رسانه ملی در آستانه برگزاری انتخابات تاکیدکرد: آقای رئیسی فرار رو به جلو کرده است و این در حالی است که وی نمی‌تواند از صدا و سیما انتقاد کند، رطب‌خورده منع رطب کی کند. جناب آقای رئیسی! الان بفرمایید که زمانی که هر شب تصویرتان هنگام اقامه نماز جماعت از این رسانه پخش می‌شد بر اساس عدالت و رعایت قوانین تبلیغات انتخاباتی بود؟ یا چرا زمانی که تریبون برای پخش تصویرتان به صورت معنوی و نورانی در برنامه گفت و گوی ویژه در حالی که در بالای آستان مقدس امام رضا (ع) در اختیارتان گذاشته شد تا گزارش یکسال فعالیت خود را ارائه بدهید به این سازمان تذکر ندادید؟!

مازنی افزود: اخیرا صدا و سیما گزارش حضور رئیس جمهور در عسلویه را که پخش کرد به این موضوع اشاره کرد که نیمی از فعالیت‌های صورت گرفته در این پروژه به دولت قبل برمی‌گردد هرچند که خوب است این رسانه به سهم هر کدام از روسای جمهور قبل در فعالیت‌های مختلف در جهت اعتلا و پیشرفت اشاره کند اما این بار با هدف بدجلوه دادن اقدامات دولت کنونی و درجهت اثبات ادعای برخی افراطیون که معتقد هستند این دولت اقدامات دولت‌های قبل را به نام خود ثبت کرده و تلاش می‌کند از این طریق امتیازی کسب کند به این امر مبادرت ورزیده است.وی بیان کرد: تخریب علیه دولت هم که بیداد می‌کند و به جای اینکه کارآمدی خود را اثبات کنند اقدامات رئیس جمهور را منفی جلوه می‌دهند.